چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 6197

توجه به مهدویت در دنیا فراگیر شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: توجه به فرهنگ مهدویت در بین اندیشمندان بی‌غرض دنیا فراگیر شده است.
توجه به مهدویت در دنیا فراگیر شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در مراسم اختتامیه جشن‌های دهه مهدویت که از سوی هیئت و کانون خادم‌الرضا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه سه اصل عاشورا، غدیر و مهدویت هویت شیعه به شمار می‌روند، اظهار کرد: این سه اصل محور مکتب تشیع قلمداد شده و برای شیعیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت مسئله غدیر در مکتب تشیع تاکید کرد: غدیر و انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان خلیفه بلافصل پیامبر گرامی اسلام نقطه اصلی بحث ما با دیگر فرق اسلامی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت و نقش واقعه عاشورا در مکتب تشیع گفت: عاشورا واقعه‌ای حرکت آفرین به شمار می‌رود و حتی امروز نیز شاهد هستیم که حرکت‌های انقلابی مسلمانان از فرهنگ عاشورا سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ عاشورا همواره در زندگی ما جاری و ساری باشد، تصریح کرد: عشق و ارادت به ائمه اطهار و پیروی از ایشان بهترین راه سعادت در زندگی است.

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مقوله انتظار در مکتب تشیع اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای اصلی هویت تشیع مهدویت و انتظار است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مهدویت امروز در دنیا رونق گرفته است، یادآور شد: ما شاهد هستیم که دانشمندان بی‌غرض در بحث آینده جهان به مسئله مهدویت و ظهور مصلح موعود توجه جدی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه توجه دنیا به مسئله مهدویت و انتظار جدی است، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که فرهنگ مهدویت در بین اندیشمندان دنیا فراگیر شده است.

وی برگزاری هشتمین جشنواره دهه مهدویت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در فعالیت‌ها اخلاص در عمل است و هر عملی که با اخلاص همراه باشد به موفقیت می‌رسد.

اسکندری علت موفقیت تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی در انجام امور مختلف را وجود اخلاص در عمل دانست و تاکید کرد: باید کسانی که در این هیئت‌ها فعالیت می‌کنند قدر خود را دانسته و هر چه بیشتر در راه کسب رضای خداوند متعال تلاش کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.o8pbjh8zf9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما