يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 7655
حجت الاسلام اسکندری عنوان کرد:

فعالیت800 هیئت مذهبی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: هم‌اکنون هزار و 800 هیئت در استان قم فعال هستند که از این تعداد، 300 هیئت مربوط به دانش‌آموزان است.
فعالیت800 هیئت مذهبی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس اسکندری با اشاره به فعالیت‌های مردمی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ هیئت مذهبی در استان قم فعالیت‌ می‌کنند که اداره کل تبلیغات اسلامی استان حمایت‌های لازم را از آنها انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد هیئت ثبت شده، ۳۰۰ هیئت دانش‌آموزی هستند که ۱۶۲ مورد آن در سال گذشته تشکیل شده و این هیئت‌ها برای دانش‌آموزان در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲ مورد هیئت عمومی در استان قم ثبت شده است، ابراز داشت: ۲۰۰ هیئت مخصوص بانوان نیز در حال حاضر در استان قم فعالیت دارند که این هیئت‌ها مجالس مذهبی مخصوص بانوان را در استان قم ساماندهی می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت‌های مادی این اداره کل از هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: سال گذشته اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از ۵۲۰ هیئت در استان قم حمایت‌های مالی کرده است.

اسکندری با بیان اینکه حمایت معنوی از هیئت‌های مذهبی از جمله ماموریت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است، ابراز داشت: این حمایت‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسوولان هیئت‌ها و آسیب‌شناسی فعالیت‌های آنان است.

وی ادامه داد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در این اداره کل مسوولیت نظارت بر محافل دینی را بر عهده داشته و آسیب‌هایی که ممکن است برای هیئت‌های مذهبی رخ دهد را کنترل می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی به طور مستمر از برنامه‌های هیئت‌های مذهبی بازدید می‌کنند تا در جریان اتفاقات مذهبی استان باشند.

وی افزود: در حوزه رسیدگی به امور مساجد نیز اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، سال گذشته هشت دوره آموزشی برای ائمه جماعات و رابطین فرهنگی خود برگزار کرده تا توانمندی‌های مساجد را برای اثرگذاری فرهنگی در جامعه افزایش دهد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.n8fbjh8pn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما