يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 6868
در رقابت های جهانی کشتی اتفاق افتاد؛

باخت های متوالی کشتی گیر قمی

قم نيوز : قم نیوز: کشتی گیر قمی در دومین روز رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی مقابل حریف خود از ترکیه به میدان می‌رود تا بعد از قهرمانی در آسیا، طعم قهرمانی در جام جهانی را نیز بچشد.
باخت های متوالی کشتی گیر قمی
به گزارش قم نیوز، به فاصله یک هفته از پایان رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در باکوی آذربایجان، رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی از روز شنبه سی‌ام اردیبهشت ماه به میزبانی کشور روسیه در حال برگزاری است.

در حالی که شهر سارانسک روسیه میزبان رقابت‌های معتبر جام جهانی کشتی فرنگی سال ۲۰۱۲ است، ۱۰ تیم از کشورهای مطرح کشتی فرنگی دنیا در این شهر گردهم آمده‌اند تا برای کسب مقام قهرمانی جام جهانی به رقابت بپردازند.

در حالی که کشتی‌ها در اوزان ۵۵، ۶۰، ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم برگزار می‌شود، تیم‌های شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها، جدال خود برای کسب عناوین برتر را از مرحله گروهی در دو گروه پنج تیمی آغاز کرده‌اند.

بر اساس قرعه کشی انجام شده و تقسیم تیم‌ها در دو گروه پنج تیمی، تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گروه نخست با تیم‌های ملی کشتی فرنگی آذربایجان، بلاروس و روسیه میزبان رقابت‌ها در یک گروه قرار دارد و در سه دیدار متوالی موفق به شکست حریفان خود شده است.

در حالی که در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان چهره‌های مطرحی همچون حمید سوریان قهرمان پنج دوره متوالی مسابقات جهانی کشتی فرنگی حضور دارد، ‌هادی علیزاده پورنیا قهرمان ارزنده کشتی فرنگی استان قم نیز یکی از ملی پوشان است.

این کشتی گیر جوان که در طول دو سال گذشته موفق به کسب دو مدال طلا و برنز از مسابقات قهرمانی بزرگسالان و جوانان کشتی فرنگی آسیا شده است، بعد از حضور در گزینشی المپیک لندن، اکنون در جام جهانی کشتی فرنگی حضور دارد.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در گام نخست خود در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی برابر تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان یکی از مدعیان قهرمانی به میدان رفت که در پایان توانست حریف پرقدرت خود را با نتیجه نزدیک چهار بر سه شکست بدهد.

در رقابت با تیم ملی کشتی فرنگی آذربایجان ‌هادی علیزاده‌پورنیا در وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف رفیق حسن اف از آذربایجان رفت و در حالی که تایم اول رقابت آنها یک بر یک مساوی شده بود، در دو زمان دو دقیقه‌ای بعد این کشتی‌گیر آذربایجانی بود که با نتایج دو بر صفر و سه بر صفر از سد علیزاده پورنیا گذشت.

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در کشتی دوم بلاروس را هم با نتیجه پنج بر دو مغلوب کرد اما علیزاده پورنیا در این رقابت به میدان نرفت و محسن قاسمی به جای وی کشتی گرفت که این کشتی‌گیر نیز به رقیب خود از بلاروس باخت.

اما در جدال سوم تیم ملی کشورمان با تیم ملی روسیه میزبان رقابت‌ها که از حساسیت بسیار بالایی نیز برخوردار بود،‌ هادی علیزاده پورنیا با امیل شریف‌الدین‌اف فرنگی کار اهل روسیه در دو زمان دو دقیقه‌ای با نتایج مشابه یک بر صفر باخت.

این کشتی‌گیر که قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۲ محسوب می‌شود، در چهارمین مسابقه تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در جام جهانی روسیه، با دیمیتروف یانکیف بعد از اینکه یک بر صفر پیش افتاد، در دو تایم بعدی با حساب سه بر دو و همچنین دو بر صفر باخت و در مجموع بازنده میدان لقب گرفت اما تیم ملی کشورمان در تمامی کشتی‌هایی که در روز نخست برگزار شد، از سد حریفان خود به ترتیب آذربایجان، بلاروس، روسیه و بلغارستان گذشت و راهی دیدار نهایی شد که امروز برابر تیم ملی ترکیه برگزار می‌شود تا قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی مشخص شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.memfuqeoosfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما