جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 72943
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌های علمیه باید مراقب تغییر ذائقه‌های بینشی بانوان باشند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران باید مراقب تغییر ذائقه‌های بینشی بانوان باشند و حوزه‌ها باید بر روی دفاع از بینش اسلامی متمرکز شوند.
حوزه‌های علمیه باید مراقب تغییر ذائقه‌های بینشی بانوان باشند
حوزه‌های علمیه باید مراقب تغییر ذائقه‌های بینشی بانوان باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور عصر امروز در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به لزوم بازتولید مفاهیم اسلامی اظهار کرد: باید شاهد بازتولید این مفاهیم با تاکید بر مسائل زنان باشیم، اگر در این حوزه کاری توسط متخصصان امر صورت نگیرد، این نگرانی وجود دارد که شاهد به حاشیه رانده شدن نقش تاثیرگذار دین در جامعه باشیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران 60 هزار فارغ التحصیل دارد و باید تلاش کنیم که این فارغ التحصلان در جامعه اثرگذار باشند، اگر بخشی از این طلاب خواهر در قالب مساجد ساماندهی شوند، یک سری از مشکلات در جامعه رفع خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: با دو جریان گفتمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مواجه بودیم، جریان نخست جریان گفتمانی غرب است که تصور می‌کرد تنها جریان مطرح در جهان است، ولی در مقابل گفتمان غربی، گفتمان انقلاب اسلامی موضع گیری کرد.

بهجت پور با اشاره به نگاه جریان گفتمانی غرب به نهاد خانواده اظهار کرد: غرب، خانواده که نهادی سرشار از تلاش و عشق همسران برای برآورده کردن نیازها بود را به مکانی برای پیگیری اشتراکات اقتصادی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: غرب معتقد است که بانوان باید از محیط عاطفی خانواده فاصله بگیرند و خودشان را در تنازع با مردان ببینند، در چنین دیدگاهی باید نیازهای جنسی بانوان در خارج از محیط خانه و به صورت تفاهمی برطرف شود، این موضوع مطرح شده یک چالش است که غربی‌ها برای تثبیت آن در جوامع اسلامی تلاش می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران افزود: مساله جامعه زنان در کشور ما از اولویت مسائل فقهی در حال انتقال به حوزه مسائل بینشی و اخلاقی است، شرایط در جامعه به گونه ای در حال رقم خوردن است که مسائل زندگی بانوان براساس دین و حقوق اسلامی نباشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران و برادران باید مراقب تغییر ذائقه‌های بینشی بانوان باشند و حوزه‌ها باید بر روی دفاع از بینش اسلامی متمرکز شوند، در فضایی که بیشترین تلاش برای تغییر ذائقه بانوان در جامعه صورت گیرد، فضا برای طرح مباحث فقهی محدود می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexo8f.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما