يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : 8066
رکنی خبر داد:

ثبت حوض سلطان و دریاچه نمک در کنوانسیون بین‌المللی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از پیگیری ثبت حوض سلطان و دریاچه نمک در کنوانسیون بین‌المللی رامسر خبر داد.
ثبت حوض سلطان و دریاچه نمک در کنوانسیون بین‌المللی
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی امروز ضرورت توجه مردم به مسئله حفاظت محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: مردم باید نسبت به فعالیت دستگاه‌ها نیز نظارت داشته باشند و می‌توان گفت که مردم بهترین ناظر بر عملکرد دستگاه‌ها در عرصه خدمت‌رسانی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در حوزه محیط طبیعی گفت: منطقه حفاظت شده پلنگ دره به وسعت ۳۲ هزار هکتار از مهم‌ترین عرصه‌های زیست محیطی استان قم به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم سطح حفاظتی منطقه را ارتقا داده و آن را به پناهگاه حیات‌وحش تبدیل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد پاسگاه‌های محیط بانی زیرپوشش این اداره کل تصریح کرد: در حال حاضر چهار پاسگاه به تعداد پاسگاه‌های محیط بانی اضافه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از ایجاد سایت پایش آنلاین حیات‌وحش خبر داد و افزود: این سایت در تراز ارتفاعی بالاتر از پاسگاه رهجرد راه‌اندازی شده است.

وی ضرورت بهره‌گیری از تکنولوژی روز برای تقویت حفاظت از محیط زیست را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: یکی از پیشنهادات اخیر ما ارتقای منطقه شکار ممنوع حوض سلطان به منطقه حفاظت‌ شده، بوده است.

رکنی همچنین یادآور شد: همچنین درخواست کرده‌ایم که کهندان کهک و دشت مسیله به عنوان منطقه شکار ممنوع در نظر گرفته شوند تا بتوانیم سطح حفاظتی این مناطق را نیز ارتقا دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ایجاد پاسگاه محیط بانی در منطقه فردو را از دیگر اقدامات این اداره کل بیان کرد و یادآور شد: در حال پیگیری برای ثبت دو تالاب حوض سلطان و دریاچه نمک در کنوانسیون بین‌المللی رامسر هستیم تا ضمن تامین حق‌آبه‌های زیست محیطی، این دو تالاب به وضعیت سابق خود بازگردند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.0bwurhbg0iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما