يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : 8500

تولید شیر خام در قم به یک سوم کاهش یافته است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع لبنی استان قم با اشاره به تغییر قیمت محصولات لبنی طی چند روز اخیر این امر را ناشی از کاهش یک سومی تولید شیر در استان قم عنوان کرد.
تولید شیر خام در قم به یک سوم کاهش یافته است
به گزارش قم نیوز، خلیل جوهرچی ضمن اشاره به تغییر قیمت ۲۰ درصدی لبنیات طی چند روز گذشته اظهار داشت: این افزایش قیمت لبنیات ناشی از گرانی شیر خام است که در حال حاضر هر کیلو شیر خام صنعتی به قیمت هزار و ۱۰۰ تومان به کارخانه داران شیر عرضه می شود.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی ها این قیمت تا ابتدای مهر ماه به بالاتر از هزار و ۲۰۰ تومان نیز می رسد که موجب افزایش قیمت مواد لبنی خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنایع لبنی استان قم با اشاره به اینکه علت افزایش قیمت شیر خام، عدم کاهش قیمت نهاده های دامی است عنوان کرد: گرچه قیمت سویا کاهش یافته اما سایر نهاده ها مانند یونجه با افزایش قیمت مواجه شده است.

وی کاهش تولید شیر استان به یک سوم را نیز از دلایل تغییر قیمت شیر خام عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها، برخی از دامداران گاوهای شیری خود را روانه کشتارگاه کردند که همین امر در حال حاضر موجب کاهش تولید شیر و افزایش قیمت آن شده است.

جوهرچی با تاکید براینکه قیمت در بازار باید با توجه به عرضه و تقاضا باشد عنوان کرد: دولت اگر بخواهد برای کاهش قیمت وارد عرصه شود نباید فشار را بر دامداران و تولید کنندگان برای کاهش قیمت وارد کنند زیرا این امر جز افزایش قیمت پیامدی دیگری نخواهد داشت.

وی ابراز داشت: دولت می تواند با کمک به قشر متوسط جامعه در قالب یارانه یا روش های دیگر جلوی افزایش قیمت را بگیرد تا قشر متوسط نیز بتوانند از مواد لبنی استفاده کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.78vbjh8n79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما