شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : 8589
رییس پلیس راه استان قم خبرداد:

کاهش 60 درصدی کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در یک ماه گذشته

قم نيوز : قم نیوز: رییس پلیس راه استان قم گفت: به دلیل بالا رفتن سطح آگاهی مردم و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی میزان فوت‌شدگان حوادث جاده‌ای در یک ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کاهش داشته است.
کاهش 60 درصدی کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای در یک ماه گذشته
به گزارش قم نیوز، محمد نوری امروز به آغاز بخش دوم سفرهای تابستانی پس از پایان ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: با حضور نیروهای کمکی در کنار نیروهای ثابت پلیس راه استان قم، طرح امنیتی، نظارت ویژه‌ای در محورهای جاده‌ای استان قم اعمال می‌شود.

وی افزود: نیروهای پلیس برای استقبال از زائران و بدرقه همشهریان از آمادگی ۱۰۰ درصدی در محورهای ورودی و خروجی استان قم برخوردار هستند.

رییس پلیس راه استان قم تصریح کرد: نیروهای پلیس با اعمال مراقبت‌های شدید در محورهای مواصلاتی به صورت تیزبینانه مراقب آمد و شدهای جاده‌ای هستند تا از بروز هرگونه تخلف و ناامنی در جاده‌ها جلوگیری کنند.

وی با بیان آرزوی پلیس راه استان قم گفت: رسیدن مسافران تابستانی در صحت و سلامتی به مقصد از مهم‌ترین آرزوهایی است که برای جامه عمل پوشاندن به آن با متخلفین جاده‌ای به شدت برخورد می‌کند.

نوری بیان داشت: با توجه به اینکه در جاده‌ها مشکل تردد وسایل نقلیه وجود ندارد پلیس راه استان قم در این زمینه محدودیتی را اعمال نمی‌کند.

وی با اشاره به مسوولیت‌پذیر بودن مردم و همکاری آنان با پلیس‌های جاده‌ای گفت: بر اساس آمارهای به‌دست آمده در پنج ماه نخست امسال، ۱۰ درصد حوادث جاده‌ای در استان قم نسبت به همین زمان در سال گذشته کاهش یافته است.

پلیس راه استان قم با تاکید بر اینکه رعایت قوانین رانندگی در جاده‌ها موجب کاهش حوادث و کشته‌های ناشی از حوادث جاده‌ای می‌شود بیان کرد: بر اساس نظر پزشکی قانونی میزان فوت‌شدگان حوادث در یک ماه گذشته نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به وجود برخی محورهای حادثه‌خیز در استان قم اضافه کرد: با در نظر گرفتن امنیت و حفظ جان مردم نیروهای بیشتری برای نظارت در آن محورها حضور دارند.

نوری از کنترل دقیق محورهای جاده‌ای از طریق دوربین کنترلی و... خبر داد و گفت: نیروهایی به صورت ویژه در این بخش از محورهای مواصلاتی مستقر شدند تا با هشدارهای لازم از خطرات احتمالی در بروز خطرات جلوگیری کنند.

وی به تبیین دلایل بیشترین تصادفات جاده‌ای در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: خواب آلودگی، خستگی و توجه نکردن رانندگان به مسیر مقابل از جمله دلایلی است که منجر به حوادث جاده‌ای می‌شود.

پلیس راه استان قم دلایل واژگونی برخی خودروهای سنگین و سبک را در محورهای مواصلاتی استان نداشتن توجه کافی به جلو، خستگی، نبود تمرکز، خارج شدن کنترل وسیله نقلیه از دست راننده و انحراف به چپ عنوان کرد.

وی از رانندگان خواست به دلیل حفظ امنیت جان خود و دیگر سرنشینان خودرو از حرکات مارپیچ، ویراژ و نوسان سرعت در جاده خودداری کنند.

نوری بیان کرد: در صورتی که رانندگان به ارتکاب تخلفات رانندگی در جاده‌ها اقدام نکنند و توصیه‌های پلیس را جدی نگیرند به شدت با این افراد برخورد می‌شود.

وی ثبت تخلفات در گواهینامه و توقیف خودرو به مدت ۷۲ ساعت را از جمله برخوردهای پلیس با متخلفین دانست.

پلیس راه استان قم ادامه داد: پلیس در صورت مشاهده چند تخلف از یک خودرو غیر از اعمال قانون نسبت به درج و ثبت نمره منفی در گواهینامه رانندگی متخلف اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.wbwurhbs9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما