دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : 5795
نسبت به نوروز 90 صورت گرفت؛

کاهش 65درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس پلیس راه استان قم از کاهش 65 درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته در جاده‌های منتهی به قم در تعطیلات نوروزی خبر داد.
کاهش 65درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های قم
به گزارش قم نیوز، محمد نوری به کاهش ۶۵ درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال با کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی و کاهش ۴۰ درصدی تصادفات خسارتی روبه‌رو بودیم که نشان‌دهنده رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط هموطنان است.

وی در ادامه از کاهش ۴۸ درصدی تخلفات جاده‌ای قم خبر داد و بیان کرد: در نوروز امسال بیش از ۲۳ هزار برگ جریمه صادر شده است.

رییس پلیس راه استان قم تخلفات جاده‌ای که منجر به صدور برگ جریمه شدند را ناشی از سرعت و سبقت غیر مجاز، نبستن کمربند ایمنی و انحراف به چپ ذکر کرد و گفت: موارد ذکر شده بیشترین تخلفات را تشکیل می‌دادند.

وی با بیان اینکه پلیس راه استان قم در برخورد با برخی تخلفات، خودروهای متخلف را به پارکینگ انتقال داد، تصریح کرد: نداشتن گواهینامه، نداشتن پلاک خودرو و انجام دو تخلف حادثه‌‌ساز به صورت همزمان از جمله تخلفاتی است که منجر به انتقال خودروی متخلفین به پارکینگ شد.

رییس پلیس راه استان قم، در ادامه از به کار بستن تمام توان و تلاش پلیس راه قم به صورت ۱۰۰ درصدی خبر داد و تصریح کرد: پلیس راه قم با به کارگیری تمام تجهیزات و نیروی انسانی تلاش می‌کند بر سلامت، روان‌سازی و ترافیک محورهای مواصلاتی و نقاط حساس راه‌ها نظارت و با تخلفات در این زمینه به صورت جدی برخورد کند.

وی به تصادفات منجر به فوت که در آخرین روزهای سال گذشته در جاده مواصلاتی گرمسار رخ داد اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه ورود خودروهای سنگین به جاده گرمسار ممنوع شد، امسال در این جاده مواصلاتی تصادف منجر به فوت نداشتیم.

نوری خاطرنشان کرد: بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای قم – کاشان، اتوبان قم – تهران، قم – اراک و محور سلفچگان رخ داد.

وی بیشترین تصادفات را ناشی از انحراف به چپ و واژگونی عنوان کرد و گفت: علل این حوادث را می‌توان در خواب‌آلودگی رانندگان،‌ صحبت با دیگر سرنشینان خودرو و صحبت با تلفن همراه یافت.

رییس پلیس راه استان قم خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از تصادفات در جاده‌های اصلی و ۳۰ درصد از تصادفات در جاده‌های فرعی رخ داد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.wnmt23nqmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما