دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 8614

سه کاراته کای قمی در جمع برترین‌های جهان قرار گرفتند

قم نيوز : قم نیوز: سه کاراته کای قمی در رده بندی جدید فدراسیون جهانی کاراته در بین برترین های این رشته قرار گرفتند.
سه کاراته کای قمی در جمع برترین‌های جهان قرار گرفتند
به گزارش قم نیوز، درخشش در مسابقات بین المللی و آسیایی اخیر موجب شد تا کاراته ایران بار دیگر خود را در جمع برترین های جهان از نگاه فدراسیون بین المللی این رشته ببیند در حالی که سه کاراته کای قمی نیز در میان عنوان داران کاراته جهان قرار دارند.

از بین چهار کاراته کای قمی که در ۶ ماه اخیر در اردوی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان حضور دارند، از سه نفر آنها در رده بندی جدید فدراسیون جهانی کاراته از پرافتخارترین کاراته کاهای حال حاضر جهان در اوزان مختلف نام برده شده است.

درخشش کاراته کاهای قمی در مسابقات بین المللی و آسیایی
این در حالی است که بعد از انتخابی تیم ملی کاراته به منظور شرکت در مسابقات کاراته قهرمانی مردان آسیا که در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، چهار کاراته کای قمی به ترتیب در اوزان منهای ۶۰ و منهای ۷۵ کیلوگرم عضو تیم ملی بوده اند.

امیر مهدی زاده و سعید علی پور در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و محمدهادی داودآبادی و ناصر نجفی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم چهار کاراته کای قمی هستند که از قضا هر چهار نفر آنها در رقابت های بین الملللی اندونزی شرکت کردند اما سه نفر به مسابقات آسیایی اعزام شدند.

در رقابت های بین المللی کاراته اندونزی ملقب به لیگ جهانی کاراته که به میزبانی کشور اندونزی در اوایل تیر ماه سال جاری برگزار شد، هر چهار کاراته کای قمی به عنوان اعضای تیم ملی راهی این پیکارها شدند که دو نفر موفق به کسب مدال شدند.

در کاراته بین المللی اندونزی سعید علی پور در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم با غلبه بر رقبای خود جواز حضور در دیدار نهایی را به دست آورد اما در مسابقه پایانی به نتیجه لازم دست نیافت تا عنوان نایب قهرمانی این وزن را از آن خود کند.

مرحله دوم لیگ جهانی و کاراته قهرمانی جهان در انتظار قمی‌ها
این در حالی است که در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم این رقابت ها در کشور اندونزی نیز محمدهادی داودآبادی نیز در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم با شکست حریفان خود راهی مسابقه پایانی شد اما با عدم کسب نتیجه در دیدار نهایی به مدال نقره بسنده کرد.

در کاراته بین المللی اندونزی امیر مهدی زاده در دور نخست از گردونه رقابت ها حذف شد و ناصر نجفی نیز به مقام چهارم وزن خود نائل شد در حالی که در مسابقات قهرمانی آسیا سعید علی پور در کومیته انفرادی و ناصر نجفی در کومیته تیمی مدال برنز گرفتند، محمد هادی داودآبادی از گردونه رقابت ها در دور نخست حذف شد و امیر مهدی زاده نیز اصلا به این مسابقات اعزام نشد.

اکنون در رده بندی برترین های کاراته دنیا در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم سعید علی پور با قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم دنیا و امیر مهدی زاده در رده ۸۰ برترین های این وزن برای ایران هستند در حالی که محمدهادی داودآبادی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم با کسب رتبه دوازدهم بهترین جایگاه را در بین کاراته کاهای ایرانی حاضر در این وزن به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.6nak49niy5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما