جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب : 8282

وقتی استاندار نیامد، خبرنگاران سرگردان شدند!

قم نيوز : قم نیوز: افتتاحی در کار است، قرار است کلنگی به زمین زده شود، مسوولی جایی سخنرانی دارد؛ اینها همه نیاز به خبرنگار دارد تا اخبار را منعکس کند. موجودی که هر بلایی بر سرش بیاوری، باز هم مجبور است خبر را منتشر کند، پس چه باک که چه بلایی سرش بیاورند؟
خبرنگاران قمی در حال تهیه خبر در روستای کهندان قم، 100 کیلومتری مرکز استان.
خبرنگاران قمی در حال تهیه خبر در روستای کهندان قم، 100 کیلومتری مرکز استان.
به گزارش قم نیوز، اگر چه انعکاس خبری بسیاری از فعالیت‌های دولتی و خصوصی بدون حضور خبرنگاران ممکن نیست، اما در بخش دولتی کمتر مدیری است که قدر خبرنگاران را بداند و با احترام لازم با ایشان برخورد کند.

منظور احترام البته تحویل گرفتن و سلام و علیک کردن و لبخند زدن به وقت شروع و پایان مصاحبه مطبوعاتی نیست بلکه احترام عملی، چیزی است که در رفتار اکثر مدیران دولتی دیده نمی شود. برخی مدیران دولتی که احترام گذاشتن به خبرنگار را تنها در دادن گاه و بی گاه هدیه‌ای نقدی می‌بینند و برخی دیگر که به خبرنگاران به عنوان زینت بخش مصاحبه‌ها و افتتاح‌ها و برنامه‌هایشان نگاه می‌کنند، گوی سبقت را در بی‌احترامی از یکدیگر می‌ربایند.

هفته گذشته، در مراسم آغاز طرح‌های کلنگ زنی در روستای کهندان قم، ماجرایی اتفاق افتاد که جای تامل بسیار و تصمیم‌گیری برای پوشش بعدی اخبار این حوزه از سوی خبرنگاران قمی دارد. قضیه از این قرار بود که در پیامکی از سوی استانداری، از خبرنگاران خواسته شد تا به همراه استاندار قم و مسوول دفتر مناطق محروم وزارت کشور، به روستای کهندان واقع در 100 کیلومتری قم بروند و در مراسم آغاز طرح‌های آبخیز داری قم شرکت کنند. طبق رویه سنوات قبلی، خبرنگاران در موعد مقرر در مقابل استانداری قم حاضر شدند. آن هم با یک فرق و آن اینکه این مراسم در ماه مبارک رمضان برگزار می شد و همه در این فکر بودند که پس از طی 100 کیلومتر، تا روستای کهندان، در مراسم افتتاح به همراه استاندار محترم قم شرکت خواهند کرد.

در بدو حضور در مقابل استانداری، خبر عدم حضور استاندار به همه خبرنگاران داده شد و گفته شد که ایشان به دلیل جلسه فوری در تهران، حضور نخواهند داشت. اعلام این خبر در این موقع، کار خوبی بود و خبرنگاران متوجه تکلیف خود شدند. ماجرای اصلی از آنجایی شروع شد که به علت عدم حضور استاندار، وسیله نقلیه اختصاص داده شده از سوی استانداری، دیگر به خبرنگاران اختصاص داده نمی شد. در این وضعیت، قرار بر این شد که وسیله نقلیه دیگری از سوی اداره کل منابع طبیعی اختصاص داده شود. اما تاخیر در حاضر شدن وسیله نقلیه آن چنان طول کشید که تعدادی از خبرنگاران از حضور منصرف شدند. امری که باعث شد تا تعداد حاضران به حد نصاب برای پر کردن یک تویوتای دو کابین برسد. البته بر خلاف مقررات راهنمایی رانندگی، صندلی جلو به دو نفر اختصاص داده شد و همین باعث شد تا در خروجی قم، مامورین راهنمایی رانندگی به وسیله نقله اداره کل منابع طبیعی ایراد بگیرند که با التماس خبرنگاران مبنی بر لزوم رسیدن به محل برگزاری برنامه، از جریمه کردن چشم پوشی کردند.

به هر تقدیر، فاصله 100 کیلومتری طی شد و خبرنگاران نیز در محل حاضر شدند و گزارش و مصاحبه خود را انجام دادند و عکس های لازم را گرفتند. در برگشت، از آنجا که باز هم استاندار حضور نداشت، افطار برای خبرنگارانی که 16 ساعت روزه بودند، در نظر گرفته نشده بود و ایشان در ساعت 9 شب، در 40 کیلومتری قم با مختصر پذیرایی به عمل آمده افطار کردند.

به نظر می رسد علت اصلی سرگردانی خبرنگاران نیامدن استاندار باشد، البته ایرادی متوجه استاندار نیست چرا که جلسات فوری برای عالی ترین مقام دولتی استان اجتناب ناپذیر هستند اما اگر شخص استاندار بالای سر ادارات قم نباشد، باید چنین بلایی سر خبرنگاران بیاید؟

شاید بد نباشد استاندار محترم قم، مسوولین زیر دست خود را نسبت به مساله اتفاق افتاده بازخواست کند چرا که خبرنگاران قمی خاطره بدی از استانداری ندارند اما این عدم بازخواست، راه را برای ایجاد خاطرات بد و در عین حال، تکرار این مساله باز خواهد کرد.

انتهای پیام /101
https://qomnews.ir/vdcb.wbwurhb55iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما