دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 9223
رئیس ستاد اعتکاف استان قم:

دومین جشنواره فرهنگی هنری اعتکاف برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اعتکاف استان قم گفت: دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف در پنج رشته در قم برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام تکیه‌ای، رییس ستاد اعتکاف.
حجت الاسلام تکیه‌ای، رییس ستاد اعتکاف.
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف ابراز کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر استفاده از ابزار هنر داشته و ماندگاری هر مسئله‌ای را در سایه هنر گوشزد کرده‌اند.

وی ادامه داد: استفاده از هنر در زمینه اعتکاف نیز مسئله‌ای است که دست اندر کاران ستاد اعتکاف استان قم مد نظر داشته و بر همین اساس جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف را پی ریزی کرده‌اند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به موفقیت نخستین دوره جشنواره اعتکاف در سال گذشته افزود: محافل ادبی و نویسندگان سراسر کشور استقبال خوبی از این جشنواره داشتند.

وی گفت: سخنرانی آیت الله جوادی آملی که همراه با بیان مفاهیم ارزشمندی در باب هنر و فرهنگ بود نیز مورد استقبال گسترده شرکت کنندگان قرار گرفت. تکیه‌ای با بیان اینکه ولایت مداری و توجه به حوزه‌های علمیه از محورهای اساسی جشنواره اعتکاف در سال گذشته بوده‌اند عنوان داشت: دومین دوره این جشنواره نیز امسال در پنچ رشته عکاسی، فیلم نامه نویسی، فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ در قم برگزار می‌شود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم دمیدن روح معنویت در اقشار فرهنگی و هنری و گسترش و ماندگاری فرهنگ غنی اعتکاف با استفاده از ابزار هنر را از اهداف دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف برشمرد و خاطرنشان کرد: تعمیق معنویت در جامعه، اعتلای روحیه و فرهنگ دینی و تربیتی به وسیله اعتکاف و آسیب زدایی از سنت حسنه محمدی اعتکاف و استقبال از دیگر سنت‌های ناب اسلامی از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می‌روند.

وی بر ضرورت فعالیت گسترده اصحاب رسانه در زمینه هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن جشنواره اعتکاف تاکید کرد و افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، آثار برتر نماهنگ و فیلم کوتاه در شبکه‌های سراسری تلویزیونی پخش خواهند شد.

تکیه‌ای ادامه داد: هنرمندان و فیلم سازان از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را تا پایان ۳۰ آذرماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز مراجعه به سایت ستاد اعتکاف استان قم راه‌گشا خواهد بود.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم از تعیین جوایز معنوی برای نفرات برگزیده جشنواره امسال خبر داد و گفت: نفرات نخست هر پنج رشته کمک هزینه حج تمتع، نفرات دوم کمک هزینه حج عمره و نفرات سوم نیز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات را دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و ستاد مرکزی اعتکاف نیز در برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/116/
https://qomnews.ir/vdch.inwt23nixftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما