قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم خبر درج شده درخصوص علت فوت ورزشکار پیشکسوت را به شدت تکذیب کرد.
حضور عوامل اورژانس در مدت زمان 5 دقیقه بر بالین ورزشکار پیشکسوت قمی
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری در مورد حادثه فوت ورزشکار پیشکسوت قمی در جریان مسابقات فوتبال پیشکسوتان در ورزشگاه تختی قم در روز پنجشنبه که از سوی برخی خبرگزاری‌ها، علت آن دیر رسیدن اورژانس ۱۱۵ اعلام شده است، با تکذیب دیر رسیدن عوامل امدادی در صحنه گفت: بر اساس مستندات موجود پرسنل اورژانس۱۱۵ پس از دریافت نخستین تماس بلافاصله در صحنه حادثه حاضر شدند.

وی با عرض تسلیت به خانواده نیکوبیان افزود: به منظور ثبت دقیق مأموریت‌های محوله، این مرکز مجهز به سه سیستم ثبت و ضبط اطلاعات تماس گیرندگان با اورژانس ۱۱۵ بوده و تمام مأموریت‌ها به صورت دقیق ثبت می‌شوند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه با توجه به اطلاعات ثبت شده در سیستم اتوماسیون، تمام زمان‌های یک مأموریت از لحظه تماس با ۱۱۵ تا انتهای مأموریت در این سیستم بر اساس ساعت، دقیقه و ثانیه ثبت شده و قابل استناد است، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ثبت شده این مأموریت از زمان تماس با ۱۱۵ تا لحظه رسیدن آمبولانس به محل حادثه کمتر از ۵ دقیقه زمان سپری شده است و خبر درج شده در سایت‌ها به هیچ وجه صحیح نبوده و کذب می باشد.

باقری با اشاره به اینکه طبق مدارک و مستندات موجود نخستین تماس با اورژانس ۱۱۵ برای این حادثه در ساعت ۱۵ و ۴۸ دقیقه روز پنجشنبه بوده و آمبولانس در ساعت ۱۵ و ۵۳ دقیقه در ورزشگاه حضور یافته است، گفت: در هنگام حضور آمبولانس، مرحوم نیکوبیان فاقد علائم حیاتی بوده و با انجام CPR توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵سریعا به نزدیکترین مرکز درمان (بیمارستان ولیعصر) منتقل شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در خصوص عدم حضور اورژانس ۱۱۵ در کنار زمین مسابقه تاکید کرد: اورژانس ۱۱۵ در جریان برگزاری این مسابقه نبوده و هیچگونه نامه و درخواستی به این مرکز برای اعزام آمبولانس ارسال نشده است.

وی تصریح کرد: طبق استانداردهای تعیین شده کشوری، در ۸۰ درصد مأموریت‌ها، در شهرها زمان رسیدن آمبولانس هشت دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه تعیین شده که در استان قم میانگین زمان رسیدن آمبولانس در شهر کمتر از ۷ دقیقه و در جاده‌ها کمتر از ۱۰ دقیقه است.

باقری ضمن توجه دادن اصحاب رسانه درخصوص درج واقعی اخبار و پیشگیری از تشویش اذهان عموم مردم گفت: اعتماد جلب شده مردم نسبت به اورژانس 115 حاصل کیفیت مطلوب خدمات ارائه شده است.

وی تصریح کرد: این مرکز با توجه به تکریم ارباب رجوع اقدام به راه اندازی واحد کنترل کیفیت به منظور پایش ماموریت ها و همچنین راه اندازی سیستم هموشمند ضبط انتقادات و پیشنهادات در این خصوص نموده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: این مرکز از طریق مراجع ذیصلاح قانونی شکایت از خبرگزاری هایی که اقدام به انتشار اخبار کذب نموده اند را حق قانونی خود می داند.

گفتنی است، فرم اطلاعات فردی ثبت شده توسط مرکز اورژانس در دفتر پایگاه خبری قم نیوز موجود می باشد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.enek49nyo5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما