قم نيوز : قم نگار: مراسم افتتاحیه باشگاه خبرنگاران افتخاری بسیج استان قم برگزار و در این مراسم بر اهمیت امانت داری و توجه و درک مسائل زمان توسط رسانه تاکید شد.
باشگاه خبرنگاران افتخاری بسیج استان قم آغاز به کار کرد
به گزارش قم نگار، مراسم افتتاحیه باشگاه خبرنگاران افتخاری بسیج استان قم پیش از ظهر امروز در سالن شهید اخلاقی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) برگزار شد.

رضا حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم، امیرحسین مرادی فرمانده ناحیه امام حسن(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسین(ع)، محمدرضا موحد فرمانده ناحیه امام رضا(ع)، رسول خادم مدیر خانه مطبوعات استان قم، علیرضا ظهرابی معاون عملیات و تقوایی سرپرست معاون روابط عمومی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) از جمله افراد حاضر در این مراسم بودند.

در این مراسم حجت‌الاسلام عباس دانشی با اشاره به جنایات مختلفی که در سراسر دنیا در حال وقوع است، اظهار داشت: مستکبران جهان و افرادی که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند این فجایع را رقم می‌زنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه نباید برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای استفاده کرد، افزود: پیشوایان ما و بزرگان هیچ‌گاه هدف وسیله را برایشان توجه نکرده است وبعد از انقلاب اسلامی هم این امر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت نقش رسانه در فهم جامعه، خاطرنشان کرد: تعهد به راستی و درستی مهم‌ترین اصل رسانه‌ای است که بایدمورد توجه قرار گیرد و کسی که در عرصه رسانه به فعالیت می‌پردازند به هیچ عنوان نباید برای رسیدن به اهداف خود اصل صحت و درستی را زیرپا بگذارد.

دانشی تاکید کرد: نشانه رعایت امانت توسط یک رسانه هم عدم دروغ‌پردازی تنها برای رسیدن به اهداف خود است و همین اصل امانت یکی از مهم‌ترین اصول اسلامی است که بار‌ها در روایات و آیات بر آن تاکید شده و باید در عرصه رسانه بسیار مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: رسانه‌ای که توسط بسیج اداره می‌شود می‌تواند در راستای این اصول و همچنین در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی تلاش کند که خوشبختانه امروز در استان قم شاهد فعالیت مستقل آن‌ها هستیم.

امانت داری، اصل اساسی رسانه
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن اکبری نیز با انتقاد از جایگاه رسانه‌ها در نظام اسلامی، اظهارداشت: نظام اسلامی در عرصه رسانه آنچنان که باید حرفی برای گفتن ندارد حرکت‌های خوبی در جمهوری اسلامی صورت گرفته است اما هنوز جا برای کار بسیار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با تاکید بر اهمیت در نظر داشتن خدا در فعالیت‌های رسانه‌ای، افزود: رسانه‌ها رسالت پیامبران را که ابلاغ پیام به مخاطبان بوده است ادامه می‌دهند و باید در این مسیر به نکات بسیاری توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و اصحاب رسانه باید همیشه خود را در محضر خدا ببینند و بدانند که خداوند به انسان نزدیک است و در این راه اطلاع رسانی با تقوای الهی قدم بردارند که اگر این دید را در کار خود لحاظ کنند قطعا موقیت‌های بسیاری را پیش رو خواهند داشت.

اکبری با اشاره به اینکه انسان نباید بر خلاف باور درونی خود اقدامی را صورت دهد، عنوان کرد: اصحاب رسانه با در نظر داشتن تقوا در اعمال و رفتار خود وانتقال اخبار و بیایانات دیگران رعایت انصاف را مد نظر قرار می‌دهند و بدون هیچ کاهش و افزایشی پیام را منتقل می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به تاثیر مخرب دروغ‌پردازی در جامعه، افزود: انتقال پیام‌هایی که از واقعیت به دور است می‌تواند وحدت سلامت جامعه را به خطر انداخته و همدلی را در بین مردم تضعیف کند.

وی با تاکید برامانت داری به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی اصحاب رسانه، عنوان کرد: باید اخبار صلاحیت دار در جامعه منتشر شود و اصحاب رسانه در این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشند و در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند چیزی که امروز در برخی از رسانه‌ها مشاهده نمی‌شود.

اکبری با بیان اینکه نقش رسانه بسیار مهم بوده و هر عملی از آن‌ها بعدا در سطح جامعه نمود پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز هم بسیجیان می‌توانند در قالب این رسانه در راستای تقویت بنیان نظام و ارزش‌های دینی اثرگذار کوشا باشند.

بزرگ‌ترین باشگاه خبری دنیا
سید حسین علوی نیز در این مراسم با بیان اینکه باشگاه خبرنگاران بسیج بزرگ‌ترین باشگاه خبری دنیاست، اظهار داشت: این رسانه می‌تواند از ظرفیت نیروهای بسیج در سراسر کشور استفاده کند و این فرصت و ظرفیت بسیار مهمی است

مدیرعامل خبرگزاری بسیج رسانه با اشاره به اینکه رسالت این خبرگزاری مبارزه با جنگ نرم دشمن است، افزود: به واسطه ماموریتی که مقام معظم رهبری برای مبارزه با این هجمه ابلاغ کرده‌اند این رسانه ایجاد شده است که می‌توان آن را شاه کلید تهدید نرم نظام اسلامی دانست.

وی خاطرنشان کرد: امروز خبرنگاران در صحنه جنگ نرم در حال مبارزه هستند و بسیج هم امروز مانند همه عرصه‌هایی که تا به امروز حضور داشته در عرصه رسانه هم برای تداوم نظام اسلامی و مقابله با هجمه‌های دشمن تلاش می‌کند.

علوی با اشاره به اینکه بسیج می‌تواند در راستای افزایش امنیت عمومی تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: نیروهای بسیجی بدون هیچ چشم داشت خاصی در این راه ورود کرده‌اند و حداقل آموزش‌های خبری را برای بسیجان ارائه می‌دهد و به پوشش خدمات بسیجایانی می‌پردازد که تا به امروز در برخی از رسانه مغفول مانده بود.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج رسانه با بیان اینکه برای این خبرگزاری بودجه‌ای برنامه ریزی نشده است، گفت: آموزش خبرنگاران تنها بحثی است که برای آن بودجه در نظر گرفته شده است و با تمام این مشکلات خبرگزاری بسیج می‌خواهد در مقابل جریانی که در کشور برای دور کردن دشمنی آمریکا از ملت ایران تلاش می‌کند بایستد.

وی بیان کرد: آمریکا بت بزرگ است و افرادی که به دنبال تلطیف چهره منحوس آمریکا بوده و می‌خواهند آمریکا را به دو جریان افراطی و اعتدال‌گرا تقسیم کنند در اشتباه هستند.

علوی با تاکید بر اهمیت بصیرت افزایی در میان آحاد جامعه، خاطرنشان کرد: باید رسانه‌ها هم با بینش و بصیرت به درج اخبار بپردازند، امروز با تحریم و بحران دیگری همچون ارزان خریدن نفت مواجه هستیم و باید در این شرایط دشمنی آمریکا را باید از طریق جنگ نیابتی شناسایی و آن را به مردم معرفی کرد.

مدیرعامل خبرگزاری بسیج رسانه با اشاره به اینکه درشرایط خاص و مهمی واقع شده‌ایم، عنوان کرد: در آستانه انتخابات باید نفوذ و فشارهای داخلی برخی از افراد را در نظر داشته باشیم و با رعایت اخلاق و موازین شرعی از آرمان‌ها دفاع کنیم

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca0ene.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما