دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : 9106

ماجرای یادداشتی که قم نیوز بر علیه مونوریل منتشر کرد، چه بود؟

قم نيوز : قم نیوز: 21 مهر ماه سال جاری، قم نیوز یادداشتی با عنوان "سخنی درباره پروژه مونوریل قم و مهندس باقربناهی" منتشر کرد که در آن مطالبی بر علیه پروژه مونوریل قم، نوشته شده بود. اما ماجرای این یادداشت چه بود؟
ماجرای یادداشتی که قم نیوز بر علیه مونوریل منتشر کرد، چه بود؟
سرویس شهری قم نیوز: کم و بیش همه از موضع پایگاه خبری قم نیوز درباره پروژه ملی مونوریل قم، آگاه هستند و نیازی به شرح این موضع نیست. حمایت از پروژه‌های مصوب شورای شهر مانند پروژه مونوریل قم، از جمله سیاست‌های قم نیوز است و در این راستا، گاهی مطالبی را منتشر می کند که بعضا دیگران از انتشار آن به دلیل ملاحظاتی خودداری می کنند.

این سیاست از ابتدای تشکیل قم نیوز وجود داشته است و تاکنون نیز تغییری نکرده است اما 21 مهرماه، یادداشتی غیر منتظره در این سایت منتشر شد که در آن، پروژه مونوریل قم زیر سوال رفته بود و موضعی ناهمخوان با تمامی مواضع قبلی این سایت، در آن اتخاذ شده بود. این یادداشت که با عنوان "سخنی درباره پروژه مونوریل قم و مهندس باقرپناهی" منتشر شده بود، ایرادات نادرستی را متوجه پروژه مونوریل قم کرد که اگر چه با توجه به سیاست خبری اتخاذ شده از سوی این پروژه، با پاسخی مواجه نشد، اما ضرورت توضیح آن پس از گذشتن زمان ضروری سکوت، پابرجاست.

همان طور که از متن یادداشت نیز مشخص است، این مطلب با مهندس باقرپناهی، رییس شورای اسلامی استان قم، ارتباط نزدیکی داشت و در واقع، این مطلب به خاطر شکایت ایشان از پایگاه خبری قم نیوز و در پاسخ به مطلبی که به ایشان اشاره مستقیم داشت، منتشر شده است. در آن مطلب که هم اکنون از روی سایت نیز حذف شده است، مهندس باقرپناهی با ادبیاتی ب نادرست، مورد خطاب واقع شده بود و مطالبی درباره ایشان نوشته شده بود که بنا به نظر بازپرس محترم دادگستری استان قم، جزو حریم خصوصی ایشان به شمار می رود.

از آنجا که قم نیوز به عنوان یک رسانه مستقل، حامی خاصی ندارد که در این مواقع از آن حمایت کند، تصمیم مدیریت سایت بر این قرار گرفت که به هر شکل ممکن، رضایت مهندس باقرپناهی جلب شود و اگر چه ایشان مطابق قانون مطبوعات تکذبیه ای برای سایت ارسال نکرده بود، اما به احترام شخص ایشان و به سبب ادبیات تند آن مطلب، علاوه بر حذف مطلب، از ایشان نیز عذرخواهی شود.

اما این همه محتوای یادداشت مذکور نبود و عملا آن یادداشت به محاکمه پروژه مونوریل قم تبدیل شد. در واقع خواسته شاکی قم نیوز، این بود که مدیر مسوول سایت به ناکارآمدی مونوریل اعتقاد پیدا کند اما مطالب منتشره در یادداشت دوم، در زیر مجموعه فعل "تقیه" قرار می گیرند و قم نیوز قویا معتقد است که پروژه مونوریل قم از معدود پروژه های موفق شهر قم است که با حمایت دولت دهم تاکنون در قم اجرا شده است.

همچنین باید گفت اگر فرمایشات مقام معظم رهبری ملاک قرار گیرد، چنین انتقادات تندی به پروژه مونوریل قم که از سوی برخی از اعضای شورای شهر انجام می شود، باید در میان مسوولان گفته شود نه اینکه چنین جوسازی ای علیه آن صورت گیرد و رسانه ها نیز مجبور به نوشتن علیه آن شوند.

البته قم نیوز تنها رسانه ای نبود که هدف شکایت قرار گرفت و یک رسانه مکتوب و یک رسانه آنلاین دیگر قم نیز با شکایت هایی این چنین مواجه شدند و مجبور شدند مطالبی را برای گرفتن رضایت منتشر کنند. جای آن دارد که مقامات مسوول شهری مانند رییس محترم شورای شهر، استاندار محترم و شهردار محترم، از برخی از اعضای شورای شهر سوال کنند که آیا چنین برخوردی با رسانه های منتقد درست است؟

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdch.vnwt23nz-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما