دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 52919
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان بهسازی و زیباسازی اطراف حرم :

3 خانه تاریخی در سال جاری در قم تملک می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر گفت: در سال جاری علاوه بر پیاده‌رو‌سازی محور تاریخی شهر از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد چهل اختران و اجرای برخی طرح‌های جانبی در این محدوده، به دنبال تملک سه خانه تاریخی در این محور هستیم.
3 خانه تاریخی در سال جاری در قم تملک می‌شود
3 خانه تاریخی در سال جاری در قم تملک می‌شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی با تاکید بر اینکه شهر قم آثار تاریخی بسیاری را به خود اختصاص داده است، افزود: در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر به ویژه در پروژه‌های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) نسبت به حفظ آثار تاریخی نگاهی ویژه داریم.

وی از اجرای طرح توسعه چهل اختران یاد کرد و افزود: در این طرح خانه توکلی حفظ شده است تا با استفاده از طرح مشخصی مرمت و توسط زائران و مجاوران امامزاده موسی مبرقع(ع) مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر خاطرنشان کرد: تملک خانه شاکری انجام شده و اکنون با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قم به دنبال مرمت آن هستیم.

وی از وضعیت نامطلوب آب‌انبارهای شهر قم یاد کرد و افزود: با امضا تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری برای احیای آب انبارها برنامه‌های خود را اجیای می‌کنیم.

خاکی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در داخل بافت تاریخی با رویکرد بهسازی به دنبال احیای این بافت هستیم، تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر پیاده‌رو‌سازی محور تاریخی شهر قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد چهل اختران و اجرای برخی طرح‌های جانبی در این محدوده، به دنبال تملک سه خانه تاریخی در این محور هستیم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی برخی از خانه‌های تاریخی شهر قم اظهار کرد: هر چند بسیاری از خانه‌های تاریخی ثبت میراثی ندارند و در حال از بین رفتن هستند اما طرح بررسی وضعیت این خانه‌ها آغاز شده است تا بتوانیم تصویر جامعی از خانه‌‌های تاریخی شهر قم داشته باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf11dt.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما