پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 10929
مدير اداره درآمد شهرداري قم:

درآمدهای پایدار، زیرساخت توسعه و عمران شهری محسوب مي شوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر اداره درآمد شهرداری قم گفت: درآمدهای پایدار شهری به عنوان زیرساخت اولیه و اصلی در توسعه و عمران شهری محسوب می‌شوند.
مصطفي تقی‌زاده قمي، مدیر اداره درآمد شهرداری قم.
مصطفي تقی‌زاده قمي، مدیر اداره درآمد شهرداری قم.
به گزارش قم نیوز، مدیر اداره درآمد شهرداری قم گفت: درآمدهای پایدار شهری به عنوان زیرساخت اولیه و اصلی در توسعه و عمران شهری محسوب می‌شوند.

مصطفي تقی‌زاده قمي با اشاره به نوسانات موجود در صنعتت ساختمان و فصلی بودن این صنعت، به تشریح اهمیت این موضوع پرداخت و اظهار داشت: شهرداری‌ها نمی‌توانند درآمد حاصل از عوارض ساختمانی را به عنوان یک درآمد مستمر و قابل اتکا تلقی نمایند.

وي افزود: در اکثر شهرهای پیشرفته جهان در حدود ۷۵% درآمدهای شهرداری‌ها ناشی از درآمدهای پایدار می‌باشد، در حاليكه در کشور عزیزمان نیز مواردی همچون عوارض نوسازی، عوارض ناشی از اجرای برخی قوانین مالیاتی، عوارض کسب و پیشه و ...، به عنوان درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها شناخته می‌شوند.

مدير اداره درآمد شهرداری قم اذعان داشت: با توجه به تأكيد شهردار كلانشهر قم مبني بر توجه ويژه به بحث تحقق درآمدهای پایدار شهری و در راستای دستیابی به اين مهم، شهرداري قم برنامه‌های متنوعی را اجراء نموده است.
وي با اشاره به توزیع انبوه فیش نوسازی در اکثر مناطق هشتگانه شهری گفت: شهروندان گرامی می‌توانند از طریق مراجعه به بانک‌ها و یا از طریق مراجعه غیرحضوری و پرداخت عوارض از طريق دستگاه‌های خودپرداز، اینترنت بانک، تلفن بانک، ... اقدام نمایند و از ۱۰% تخفیف خوش حسابی در خصوص عوارض سال ۱۳۹۱ بهره‌مند گردند.

تقي زاده قمي افزود: از دیگر برنامه هاي شهرداري قم در راستای افزایش مشارکت شهروندان گرامی در تحقق درآمدهای پایدار، اعمال تخفیف در خصوص عوارض کسب و پیشه بود كه در فصول گذشته سال اعمال شد.

مدير اداره درآمد شهرداری قم در خصوص پرداخت عوارض در فصول گذشته سال جاري گفت: مودیانی که در فصل اول، دوم و سوم سال اقدام به پرداخت عوارض کسب و پیشه نمودند، به ترتیب از ۱۵، ۱۰ و ۵% تخفیف بهره‌مند گردیدند؛ علاوه بر این، با نظر مساعد شهردار محترم و تصویب شورای محترم اسلامی شهر، از عید سعید غدیر خم تا پایان آبان ماه گذشته نیز ۱۵% تخفیف عوارض سال جاری و ۱۰% تخفیف عوارض معوقه به کسبه محترم اعطاء گردید که مورد استقبال اکثر اتحادیه‌های صنفی فعال در سطح شهر قرار گرفت.

مصطفی تقی‌زاده، همچنین در خصوص بحث ۵ برابري عوارض سالیانه جهت ورودیه و صدور پروانه کسب اظهار داشت: متأسفانه تعداد اندکی از اتحادیه‌های محترم به رغم صراحت قانونی در خصوص اخذ ۵ برابر عوارض سالیانه کسبی جهت صدور پروانه کسب که به تصویب شورای اسلامی شهر قم و تاییدیه فرمانداری محترم وقت قم رسیده و از سالیان دور در شهر قم و دیگر شهرهای کشور اجراء می‌گردد، سرباز می‌زنند و به طور سلیقه‌ای اظهار می‌کنند که اخذ ۵ برابر عوارض کسبی موجه نیست و یا در جایی دیگر بیان می‌نمایند که دارای شبهه است.

وي خاطرنشان كرد: تمام این اظهارات در حالی بیان می‌شود که تمامی مراجع ذی صلاح و حتی سازمان محترم بازرسی استان نیز بر قانونی بودن عوارض ۵ برابر صحه گذاشته‌اند؛ لیکن، بعضی آقایان با انجام برخی مصاحبه‌ها و عدم اجرای وظایف قانونی خویش، باعث برهم زدن امنیت روانی اصناف محترم و همچنین تضییع حقوق بیت المال می‌گردند.

تقي زاده گفت: البته بایستی به این نکته اشاره شود که موضوع عدم رعایت اخذ ۵ برابر عوارض کسبی، متوجه تعداد محدودی از اتحادیه‌ها می‌گردد و لازم است در اینجا از اکثر اتحادیه‌ها و اصناف و کسبه شریف قم که با پرداخت به موقع عوارض خود، شهرداری را در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان محترم یاری می‌دهند، تشکر و قدردانی نمایم.

مدير اداره درآمد شهرداری قم در پایان اظهار امیدواری کرد که با سرلوحه قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری «دامه عزه» که فرمودند: قانون فصل الخطاب است، دیگر شاهد اعمال برخوردهای سلیقه‌ای و خلاف قوانین و ضوابط نباشیم.

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcaoon6.49nwu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما