چهارشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۸
کد مطلب : 13114
منبع : قم نیوز
معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم خبر داد

رشد 25 درصدی اسکان زائران در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: اسکان زائران امسال در قم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
رشد 25 درصدی اسکان زائران در قم
به گزارش قم نیوز، محسن محرری ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت عید نوروز اظهار داشت: در طول ۱۷ روز گذشته که ستاد تسهیلات زائران آغاز به کار کرد تا امروز توفیق خدمت به زائران نوروزی حاصل شد.

وی افزود: تا امروز بیش از ۱۲ هزار نفر در قالب ۵۰ دستگاه اجرایی و نهاد عمومی و ۱۱ کمیته‌ زیر نظر ستاد تسهیلات زائران در امر خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) اهتمام داشتند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: براساس گزارش عوامل امنیتی انتظامی و امدادی شاهد کاهش حوادث جاده‌ای استان قم در نوروز امسال نسبت به سال گذشته بودیم.

محرری اضافه کرد: در حوزه اسکان بیش از ۲۵ درصد رشد داشتیم و تا امروز ۹۰۶ هزار نفر در اماکن اقامتی استان از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، منازل شخصی دارای مجوز، بوستان‌های شهری و مدارس اسکان داشتند.

وی با اشاره به آمار ورودی مسافران به استان قم بیان داشت: آمارها حاکی از آن است که ورود مسافران به استان قم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و حدود ۸۰ درصد از کسانی که وارد استان شدند به داخل شهر قم نیز وارد شدند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، راهنمایی زائران را مورد توجه قرار داد و گفت: برای این امر مهم چندین پایگاه در ورودی‌های شهر توسط شهرداری و هلال احمر به خدمت زائران اهتمام داشتند.

محرری متذکر شد: ورودی‌های بلوار زائر برای راهنمایی زائر مستقر بودند و به زائران کریمه اهل بیت (س) خدمت‌رسانی کردند.

به گفته وی، بیش از یک میلیون نسخه نقشه و بروشور بین زائران توزیع شده است که در این کار هلال احمر، شهرداری و اوقاف با یکدیگر همکاری داشتند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ابراز داشت: سامانه ۱۳۸ به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران بود و این سامانه تا پایان تعطیلات نوروز فعال است.

محرری از مطلوب‌تر شدن پارک خودروهای زائران خبر داد و تصریح کرد: در نوروز امسال پارکینگ طبقاتی زائر در صحن امام خمینی (ره) با ظرفیت ۲ هزار خودرو در دسترس زائران قرار گرفته است.

وی همچنین به پارک‌سوارهای شمالی و جنوبی اشاره و ابراز کرد: این پارک‌سوارها در ورودی بلوار زائر در اختیار زائران قرار گرفت که رضایت مردم را به دنبال داشت.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم همچنین استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی که برای این ایام در نظر گرفته شده بود را مورد توجه قرار داد و گفت: نمایشگاه‌های فرهنگی در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه (س)، صحن جواد الائمه (ع) و میدان بزرگ امام خمینی (ره) برپا شد.

محرری به کسب رتبه دوم کشوری در زمینه اجرای طرح آرامش بهاری در قم اشاره و ابراز کرد: استان قم در اجرای برنامه‌های فرهنگی رتبه‌های مطلوبی را در سطح کشور کسب کرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: تور قم‌گردی امسال به صورت رایگان با همکاری شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی فعال شد.

وی اضافه کرد: در زمینه ارائه خدمات امدادی و امنیتی هلال احمر، اورژانس، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

محرری در پایان اضافه کرد: تا روز گذشته میزان حوادث جاده‌ای هفت درصد و میزان مصدومان تا روز گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjxvev.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما