سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 17070
در جلسه شورای شهر قم

سیاست‌های کلی بودجه ۹۳ شهرداری قم تصویب شد

قم نيوز : قم نیوز: در بیست هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم و شهردار قم برگزار شد، سیاست های کلی بودجه شهرداری سال ۹۳ تصویب شد.
سیاست‌های کلی بودجه ۹۳ شهرداری قم تصویب شد
به گزارش قم نیوز،  بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار قم برگزار شد.
 
در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر سیاست های کلی بودجه سال 93 شهرداری قم پس از بحث های زیادی که داشت به تصویب رسید.
 
بسیاری از اعضای شورای اسلامی شهر قم بر این عقیده بودند که باید سیاست های کلی بودجه شهرداری قم بر مبنای برنامه پنج ساله تهیه و تدوین شود، البته از این نکته نباید غافل بود که باید  در سیاست های بودجه شهرداری قم از نظر کارشناسان استفاده کرد.
 
در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، ارتقای سطح آگاهی عمومی با تاکید بر فرهنگ شهروندی و ترویج سبک زندگی اسلامی، ساماندهی الکترونیکی سرمایه ها و اموال شهرداری برای ارتقای بهره وری و جلوگیری از هدر رفتن بیت المال و فراهم کردن شرایط برای مشارکت مردم، بهبود سامانه حمل و نقل عمومی، کاهش تصدی گری شهرداری در امور مختلف و تلاش برای ارتقای رضایت مندی شهروندان از جمله مصوبات سیاست های بودجه شهرداری قم در سال 93 بود که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.
 
البته برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر قم بحث های زیادی را داشت که از آن جمله می توان به ایجاد زیر ساخت های مناسب برای تحقق شهر هوشمند، اهتمام در راستای کاهش تعهدات و بدهی های شهرداری و شناسایی منابع پنهان شهرداری برای رسیدن به درآمدهای پایدار اشاره کرد.
 
اعضای شورای اسلامی شهر قم پس از به تصویب رسیدن این مصوبات و برای کامل کردن سیاست های بودجه سال 93 شهرداری قم پیشنهادتی را ارائه کردند که در این میان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم بحث تعادل بخشی در پیش بینی بودجه مناطق با هدف محرومیت زدایی از طریق توسعه شهری را مطرح کرد.
 
اما مصوبه در صورتی مهم تلقی می شود که گامی در راستای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی در مناطق محروم شهر برداشته شود و باید منتظر ماند و دید آیا این مصوبات اجرائی و عملی خواهد شد یا نه؟!
 
پس از آنکه سیاست های بودجه 93 شهرداری قم به تصویب رسید بحث تبدیل نظام حسابداری شهرداری از نقدی به تعهدی و ارائه کردن بودجه 93 براساس این تعهدات بود که محمد دلبری شهردار قم در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه حجم کارهای شهرداری و کارهای که باید در این راستا انجام شود ما می توانیم با بودجه سال 95 شهرداری این نظام را تغییر دهیم.
 
شهردار قم تاکید کرد: با توجه به اینکه با نوشتن و تنظیم یک سند نمی توان چنین کاری کرد و باید زیر ساخت آن آماده شود.
 
بعد از پایان یافتن این بحث شهردار قم اذعان کرد: بسیاری از مسئولیت های شهرداری سنگین هستند و بسیاری از مسئولیت ها سبک هستند از این رو باید در پرداخت حقوق این کارمندان دقت لازم را کرد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdce778z.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما