يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 22131

احترام و اکرام سادات خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه، احترام و اکرام سادات خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد افزود: سادات نیز باید بدانند که منصوب به اهل بیت (ع) هستند و باید در جامعه الگو باشند.
احترام و اکرام سادات خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی، شامگاه شنبه در همایش بزرگ سادات فاطمی که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد در سخنانی با تبریک فرارسیدن میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: میلاد حضرت زهرا (س) را به نام و روز تجلیل از مادران و زنان نامگذاری شده و همچنین یاد و خاطره امام راحل را که ایام میلاد ایشان مصادف با همین ایام است را گرامی می‌داریم و امیدواریم خداوند همه شهیدان و کسانی که در راستای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند و به شهادت رسیدند را مورد شفاعت حضرت زهرا (س) قرار دهد.

حجت الاسلام رفیعی، با بیان اینکه یکی از القاب حضرت زهرا (س)، مبارکه است افزود: برکت به معنای کثرت نیست چرا که مال زیاد در برخی از موارد موجب برکت نیست بلکه موجب طغیان می شود.

وی عنوان کرد: برخی از کثرت‌ها خوشایند نیست و در تاریخ داریم مال زیاد، قدرت و مکنت موجب برکت افراد نشده بلکه موجب گمراهی آنان شده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه با بیان اینکه علامه طباطبایی برکت را به معنای ماندگاری توصیف کردندکه با وجود مقدار اندک اما ماندگاری زیادی دارد افزود: ۱۵ معنا برای کوثر ذکر کرده‌اند که یک معنای آن قرآن است و معنای دیگر آن اسلام و معنای دیگر آن حسن خلق عنوان کردند.

حجت الاسلام رفیعی، ادامه داد: معنای دیگر کوثر را علم بیان کرده‌اند و داشتن یاران قوی و شجاعی همانند علی(ع) را کوثر معنا کردند که در قرآن کوثر به معنای خیر زیاد آمده و معنای دیگر آن نیز قیامت است.

وی بیان داشت: عمر حضرت زهرا(س) کوتاه بود و فرزندان ایشان هم همواره در شکنجه و آزار بودند و سادات زیادی را دشمنان شهید کردند اما امروز در دنیا می‌بینیم که سادات بسیاری حضور دارند که این نشانه برکت و خیر ان بانوی بزرگ اسلام است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه عنوان کرد: گاهی مکان و گاهی زمان با برکت می‌شود همانند مکه مکرمه و یا شب قدر که منزلت فراوانی دارند و گاهی اشخاص و یا اشیاء مبارک می‌شوند.

حجت الاسلام رفیعی، در ادامه با اشاره به روایاتی در خصوص برکت در کار‌ها ابراز داشت: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده می‌شود با برکت است از این رو مستحب است وقتی وارد خانه می‌شویم سلام کنیم و مستحب است روزی ۵۰ آیه خوانده شود که در روایات آمده در این صورت غفلت از ما دور خواهد شد.

وی اضافه کرد: در روایت دیگری آمده است خانه‌ای که نام حضرت زهرا(س) در آن باشد این خانه با برکت خواهد بود و بر عکس خانه‌ای که در آن قمار شود یا سگ نگهداری شود برکت در آن نخواهد بود.

وی افزود: فرهنگی که امروز در اروپا و جود دارد و محبت خود را به سگ نشان می‌دهند این امر موجب بی‌برکتی است و خود اروپا امروز در آن گیر کرده است. خانه‌ای هم که موسیقی حرام در آن نواخته شود بی‌برکت خواهد بود.

حجت الاسلام رفیعی، عنوان داشت: در روایات آمده انسان‌ها باهم غذا بخوردند و این سفارش ائمه معصومین است و در روایات داریم که برکت در سفره‌های همگانی است و آورده‌اند وضو گرفتن قبل از اطعام موجب برکت می‌شود و گفتن بسم الله قبل از تناول غذا نیز موجبات برکت و خیر است که البته این مسائل نباید در زندگی ما کمرنگ شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: برای برکت در علم باید به معلم احترام کنیم و برکت کشور نیز رعایت عدالت توسط حاکم است و در روایات داریم کسانی که به نماز سستی می‌کنند و کسانی که اهل خیانت هستند یا زکات مالشان را نمی‌پردازند برکت از زندگی آن‌ها سلب خواهد شد.

وی اضافه کرد: احترام و اکرام سادات خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد و حضرت رسول(ص) فرمود من چهار گروه را در روز قیامت شفاعت می‌کنم، کسی که ذریه مرا کمک و یاری کند و کسانی که سادات را دوست دارند و در گرفتاری‌ها آنان را دستگیری می‌کنند و همچنین در رفع نیاز از سادات تلاش کنند.

حجت الاسلام رفیعی، افزود: سادات نیز باید بدانند که منصوب به اهل بیت(ع) هستند و باید در جامعه الگو باشند و به اجداد خود اقتدا کنند و تنها فرزند جسمی آنان نباشند بلکه از نظر فضائل اخلاقی نیز همانند آن بزرگواران باشند.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه بیان داشت: زندگی و عمر حضرت زهرا(س) با برکت بود و با اینکه تنها ۱۸ سال از بهار عمرشان سپری شد که اگر فرصت بیشتری برای زندگی می‌یافتند کتابهای فراوانی امروز از علم آن حضرت باقی می‌ماند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizzar.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما