پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 25247

کاهش 10 درصدی تصادفات در ماه رمضان

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از کاهش 10 درصدی تصادفات در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کاهش 10 درصدی تصادفات در ماه رمضان
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری به تشریح آمار تصادفات در هفته گذشته پرداخت و اظهار کرد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان که هر ساله شاهد آن هستیم کاهش تصادفات است که به واسطه آن تعداد ماموریت‌های اورژانس نیز کاهش می‌یابد و امیدواریم این روند کاهش بعد از ماه رمضان نیز تداوم داشته باشد تا کمتر شاهد بروز حوادث تلخ در استان باشیم.

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی تصادفات داخل شهری و جاده‌ای ابراز کرد: بیش از هفت هزار تماس در هفته گذشته با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم برقرار شده که همکاران ما با زبان روزه به خدمت‌رسانی مبادرت کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: در هفته گذشته ۳۸۱ تصادف در استان رخ داده که ۳۲۷ مورد آن شهری و ۵۴ مورد تصادف جاده‌ای بوده است که این تصادفات متاسفانه ۴۸۰ نفر مصدوم بر جای گذاشت که سهم موتورسواران از این تعداد ۲۶۵ مورد بوده و در این بخش کاهش چهار درصدی را در استان شاهد بودیم.

باقری با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان مردم تا سحر در سطح شهر جنب و جوش دارند، ابراز کرد: بر این اساس ماموریت‌های ما نیز در این ایام در ۲۴ ساعت شبانه‌روز پراکنده شده است که این وضعیت کار همکاران ما را سخت‌تر می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر تصادفات در ساعات نزدیک به افطار رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: در تمام تصادفات چه موتوری و چه خودرویی نخستین عامل فوت، ضربات مغزی است، به همین دلیل ضمن اینکه رانندگان را به آرامش در رانندگی دعوت می‌کنیم از تمام رانندگان خودرو و موتورسیکلت درخواست داریم از بستن کمربند و برسرگذاشتن کلاه ایمنی چشم‌پوشی نکنند تا از این طریق درصد زیادی از حوادث و تلفات جانی مربوط به تصادفات کاهش یابد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcja8e8.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما