پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 2666
آشتیانی هشدار داد:

فتنه‌گران در تدارک احیاء فتنه 88

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه‌گران در آستانه انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کردند تا صحنه عاشورای 88 را دوباره زنده کنند.
فتنه‌گران در تدارک احیاء فتنه 88
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی پیش از ظهر امروز در ششمین همایش ائمه جماعات مدارس آموزش و پرورش و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تعامل و ارتباط بیشتر آموزش و پرورش و حوزه را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته ایشان به قم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز زمینه برای کارهای تبلیغی فراهم است، گفت: در جریان حکومت اصلاح‌طلبان و جبهه دوم خرداد، اگر حوزه می‌خواست کار تبلیغی انجام بدهد و یا با آموزش و پرورش ارتباط داشته باشد، راه و بستر لازم مهیا نبود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از پایان حکومت اصلاح‌طلبان، استقبال آموزش و پرورش هم خوب بوده و وزرا ‌چندین بار به حوزه آمده و مصوباتی داشتند و به هرحال این تعامل مناسب و مفید بوده است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در مورد برقراری ارتباط با جوانان ابراز داشت: جوانی از نظر تربیتی، فکری و عقیدتی، مقطع مهمی بوده و باید از این فرصت استفاده کرده و آن را مغتنم شمرد.

آشتیانی عصر حاضر را دوره بمباران تبلیغاتی دشمن بر ضد شیعه دانست و افزود: امروز کشورهای عربی، اروپا و آمریکا در سوریه به دلیل حمایت دولت این کشور از مقاومت و مخالفت با اسرائیل صحنه جنگ‌های پارتیزانی به وجود آورده‌اند.

وی با اشاره به وقوع یکسری اصلاحات در سوریه، بیان کرد: با انجام این اصلاحات امید می‌رود دشمنان کاری از پیش نبرند.

معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در این دوران مباحث عقیدتی بسیار مهم است و اگر اعتقادات قوی شد و اساسی حل شد هرچند مشکلاتی را جزئی به وجود بیاورد، قابل حل و پالایش است.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در مورد عروة الوثقی و مصداق آن گفت: مقصود از عروة الوثقی، ولایت اوصیاء و اولیای الهی است یعنی اگر کسی به دامن ولایت چنگ بزند و امام خود را بشناسد و از او پیروی کند، خدا را هم خواهد شناخت.

آشتیانی خاطرنشان کرد: اگر شیعه در توحید و خداشناسی افکار عارفانه‌ای دارد به دلیل شناخت امام است چرا که اهل تسنن در کتاب‌هایشان برای خداوند تجسم قائل هستند.

وی بر آشنایی جوانان با امامت و ولایت تاکید کرد و گفت: اگر نسل جوان امامش را در این سن با استدلال و قوی بشناسد، بیش از پیش به ولایت فقیه تمسک می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امامت در تداوم نبوت و ولایت فقیه نیز در تداوم امامت امام معصوم است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در خدشه‌دار کردن ولایت گفت: فتنه‌گران در آستانه انتخابات مجلس برنامه‌ریزی کردند؛ مجتبی واحدی در خارج از کشور با ربع پهلوی ارتباط برقرار می‌کند و یا یکی دیگر از این دسته، با آمریکا ارتباط گرفته و علیه کشور برنامه‌ریزی کرده و عنوان کرده‌اند که صحنه عاشورای ۸۸ دوباره باید زنده شود.

آشتیانی تاکید کرد: تمام موفقیت‌ها و عنایت‌ها از جانب ولایت است و اگر رهبری اینقدر راه به دانشمندان نداده بود، این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد.

وی با بیان اینکه در زمان انتخابات ریاست جمهوری رفت و آمد در حوزه کولاک می‌کرد، بیان داشت: بهره‌گیری از اهل بیت(ع) عامل خلاصی و مصون ماندن از فتنه‌هاست؛ با سفر سال گذشته رهبری به قم، آن شبهات و فضای غبارآلود ناشی از فتنه در حوزه شسته شد و از بین رفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به ائمه جماعات مدارس گفت: همواره بین دو نماز زمانی را برای تبیین احکام اسلامی و گفت‌وگو با دانش‌آموزان بگذارید و حتی بخواهید معلمان به عنوان الگوی دانش‌آموزان در نماز جماعت حاضر شوند که این خود تاثیر فراوانی دارد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.0b5urhb00iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما