شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : 27854
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حفظ و نگهداری از منابع طبیعی وظیفه همگانی است.
حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در گردهمایی روحانیون مستقر استان قم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی‌نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری برگزار شد اظهار کرد: منابع طبیعی متعلق به همه نسل‌هاست، بنابراین باید از این منابع حراست شود تا آیندگان نیز از آن بهره‌مند شوند.
 
وی با اشاره به روایتی از پیامبر عظیم الشأن اسلام که فرمود «شکستن شاخه درختان برابر است با شکستن بال فرشتگان»، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگان دانست.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی حراست از منابع طبیعی توسط روحانیون اظهار کرد: نهادهای فرهنگی نمی‌توانند نسبت به آگاه‌سازی مردم از پیامدهای تخریب منابع طبیعی و تبیین سفارش‌های قرآن کریم و ائمه اطهار درباره حفاظت از محیط زیست بی‌تفاوت باشند.
 
حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: قرآن کریم، دین مبین اسلام و ائمه اطهار(ع) سفارش‌های زیادی در مورد حفاظت از منابع طبیعی دارند، بنابراین اکنون که جمهوری اسلامی ایران مورد توجه جهانیان است، باید این تاکیدها و سفارش‌ها را عملیاتی کنیم تا نظام اسلامی به عنوان الگوی حفاظت بهینه از منابع طبیعی معرفی شود.
 
وی آلودگی زیست محیطی را مخالف آموزه‌های اهل بیت دانست و افزود: همه ما در زمینه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی مسئولیت داریم و باید در این راستا تلاش کنیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfjcd0.w6detagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما