پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : 28361

رییس اتاق بازرگانی: دو هزار واحد تولیدی در قم فعال است

قم نيوز : قم نیوز: رییس اتاق بازرگانی استان قم از فعالیت دو هزار واحد تولیدی در عرصه های مختلف صنعتی، شیمیایی و مواد غذایی در این استان خبر داد.
رییس اتاق بازرگانی: دو هزار واحد تولیدی در قم فعال است
به گزارش قم نیوز ، \'ابوالفضل خاکی\' روز پنجشنبه در همایش \'توسعه صادرات به کشور روسیه\'، که در اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: این تعداد واحد ها در حوزه های صنعتی، پتروشیمی، شیمیایی، فولادی، چوب، مواد پلاستیکی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، فراورده های دامی و لبنی و محصولات کشاورزی فعالیت می کنند و برای صادرات اعلام آمادگی کرده اند.
 
وی افزود: در حال حاضر 500 بازرگان و تاجر در استان قم از اتاق بازرگانی دارای کارت می باشند که از این تعداد 150 نفرصادر کننده فعال هستند.
 
رییس اتاق بازرگانی استان قم ادامه داد: گمرکات استان مواد غذایی، فرش دست باف و مصنوعات فلزی را به کشور روسیه صادر کرده است.
 
خاکی با اشار به فراهم سازی زیرساخت های استان قم در صادرات کالاها گفت: در صورتی که زمینه مهیا شود استان قم آمادگی صادرات محصولات کشاورزی از جمله زیتون و روغن زیتون را به کشور روسیه دارد.
 
وی افزود: همچنین با تقاضای کشور روسیه، استان قم برای صادرات فراورده های دریایی و آبزیان از جمله میگو و ماهی و فراورده های گوشتی از جمله مرغ و گوشت نیز ظرفیت دارد چراکه مازاد بر مصرف، تولید می کند.
 
خاکی با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی استان قم گفت: این اتاق با شناسایی و بررسی های انجام شده از نیازهای بازار کشور روسیه می تواند اطلاعات لازم را به تاجران و صادرکنندگان ارایه کند.
 
وی افزود: این اتاق می تواند زمینه تعامل و ارتباطات گسترده هیات های تجاری از کشورهای دیگر را با تاجران و صادرکندگان در این استان فراهم کند، ضمن اینکه برای ارتقای صادرات کالاهای تولیدی استان به کشورهای دیگر نیازمند همراهی و همکاری اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه هستیم تا راهکارهای ورود به بازارهای منطقه ارایه شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjvte8.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما