پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 28362
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

تولیدات صنایع استان قم آماده صدور به بازارهای روسیه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: قم در بسیاری از صنایع همچون مبل، کفش ماشینی و فرش ابریشم دارای جایگاه ویژه‌ای است که این پتانسیل‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی راهگشا و موثر باشد.
تولیدات صنایع استان قم آماده صدور به بازارهای روسیه است
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری ظهر امروز در همایش بررسی راهکارهای توسعه صادرات به کشور روسیه در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی صنایع، معادن و بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کلان صادراتی استان قم باید مورد توجه قرار بگیرد اظهار داشت: در این مسیر باید از همه پتانسیل‌های تولیدی و صادراتی حمایت شود.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه ما می‌توانیم با ارتباطات گسترده جهانی، تحولات عظیمی در منطقه ایجاد کنیم تصریح کرد: حضور نمایندگان تجاری کشورهای خارجی می‌تواند در ارزیابی ظرفیت‌ها موثر باشد.
 
وی با اشاره به اینکه استان قم در بخش‌های صنعت و کشاورزی نیز توانمندی‌های بسیاری در تولید و صادرات دارد، عنوان کرد: صادرات ارتباط تنگاتنگی با توسعه اقتصادی دارد و می‌تواند در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و اشتغال پایدار موثر باشد.
 
ذاکری با تاکید براینکه با توجه به کاهش قیمت نقت در مدت اخیر باید صادرات غیرنفتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: کاهش قیمت نفت به زیر 50 دلار بیان گر این است که حتی نفت دیگر توجیه اقتصادی در استخراج را ندار.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تاکید براینکه صادرات قم نقش موثری در افزایش رشد اقتصادی دارد اظهار داشت: باید در جهت جبران مشکلات اقتصادی، صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم.
 
وی با تاکید براینکه بسیاری از اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور روسیه در قم دارای ظرفیت‌های تولیدی است، خاطرنشان کرد: قم در بسیاری از صنایع همچو مبل، کفش ماشینی و فرش ابریشم دارای جایگاه ویژه‌ای است که این پتانسیل‌ها می‌تواند در توسعه اقتصادی راهگشا و موثر باشد.
 
ذاکری با بیان اینکه عراق و افغانستان دو کشور هدف در صادرات برای ما محسوب می‌شوند تصریح کرد: در این زمینه تجار ایرانی با مولفه‌های اعتماد و ریسک اقتصادی بالا موفقیت‌های خوبی به دست آورده‌اند و همین موضوع اثبات می‌کند که سرمایه‌گذاران ما در زمینه ریسک اقتصادی موفق هستند.
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه از آنجا که پهناورترین کشور دنیا است هدف خوبی برای گسترش تعاملات اقتصادی است و افزود: روسیه تجربیات  ارزنده ای در حوزه تجارت دارد و ما می‌توانیم از این تجربیات به خوبی استفاده کنیم.
 
وی تعرفه‌های گمرکی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:  تعرفه‌های گمرکی باید ارزیابی شود تا موانع صادراتی رفع شود  همچنین سیستم مبادلاتی پولی نیز نیازمند ساماندهی است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcauenu.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما