پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : 28365
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

سرما‌یه‌گذاران ایرانی از صادرات زمینی به روسیه زیان می‌بینند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه بیشتر صادرات به کشور روسیه از طریق حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: در این مسیر برای صدور ویزای رانندگان هفته‌ها زمان می‌برد و این موضوع سبب بی‌رغبتی صادرکنندگان است.
سرما‌یه‌گذاران ایرانی از صادرات زمینی به روسیه زیان می‌بینند
به گزارش قم نیوز ، سیده فاطمه مقیمی ظهر امروز در همایش بررسی راهکارهای توسعه صادرات به کشور روسیه که  در سال همایش‌های اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه بیشتر صادرات به کشور روسیه از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در این مسیر برای صدور ویزای رانندگان هفته‌ها زمان می‌برد و همین موضوع سبب فاسد شدن برخی از کالاهای صادراتی و یا عدم اعتماد و رغبت صادرکنندگان و رانندگان در ارایه کالا‌ها می‌شود.
 
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با تاکید براینکه نیازمند تعامل بیشتر مسئولان در زمینه توسعه و بهبود شرایط صادرات هستیم، افزود: برخی از ناوگان حمل و نقل کالا‌ها مجهز به سیستم‌های پیشرفته نیستند از همین رو در صورتی که کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی باشد به علت شرایط آب و هوایی با مشکل روبرو می‌شود و همین موضوع نمی‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه تنها شناخت بازار جهانی کافی نیست بلکه باید در زمان مقرر کالاهای درخواستی را صادر کنیم عنوان کرد: اگر نتوانیم در زمان مقرر به تعهدات خود عمل کنیم با مشکل سودآوری تجاری و اعتماد سازی با کشورهای متقابل در مبادلات کالاهای صادراتی روبرو می‌شویم.
 
مقیمی با تاکید براینکه برای حفظ بازار‌ها باید اعتماد متقابل را فراهم و زمینه را برای ورود تاجران و صادرکنندگان مهیا کنیم خاطرنشان کرد: در این صورت می‌توان با تعامل و ارتباط، صادرات و واردات را افزایش داد.
 
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با تاکید بر لزوم شناخت بازارهای جهانی جدید خاطرنشان کرد: حضور در بازارهای جهانی را می‌توان با معرفی کالا به کشورهای دیگر تجربه کرد و این فرصتی است که می توان از آن به درستی بهره برد.
 
وی با تاکید براینکه باید با ارتقا و افزایش تولیدات، کارهای اقتصادی را شکل دهیم اظهارداشت: با فراهم سازی و بستر سازی زیرساخت‌های تجاری توسط دولت و مسئولان می‌توان از فرصت‌های تجاری و سودآور در بازارهای جهانی استفاده کرد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdks0x.yt0j96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما