پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 30340
منبع : روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

ریزگردها از اساسی ترین چالش های زیست محیطی در استان قم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: گرد و غبار و ریزگردها از اساسی ترین چالش ها و معضلات زیست محیطی استان است که همه ساله با شروع فصل گرما مضاعف می شود.
ریزگردها از اساسی ترین چالش های زیست محیطی در استان قم است
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی در برنامه زنده «قم ۱۴۰۴» در سیمای مرکز قم با بیان اینکه خشکسالی و ریزگردها از اساسی ترین مشکلات زیست محیطی استان است، اظهار داشت: این معضل با شروع فصل گرما بسیار شدیدتر شده و به عنوان یک تهدید برای سلامت عمومی جامعه بشمار می رود.

وی با بیان اینکه کشورمان دوران طولانی خشکسالی را می گذراند، بر ضرورت برنامه ریزی همه جانبه برای مقابله با کم آبی و خشکسالی تاکید کرد و افزود: مردم عزیز کشورمان باید نسبت به چالش جدی خشکسالی و ضرورت صرفه جویی در مصرف آب بسیار توجه داشته باشند تا در آینده نزدیک دچار مشکلات عدیده نشویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: عدم تامین حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه ها، خشک شدن سفره های آب زیرزمینی و شور شدن آب در بوجود آمدن ریزگردهای رسی و نمکی در استان نقش اساسی داشته و سلامت و بهداشت جامعه را به مخاطره انداخته است.

ركني در پایان با بیان اینکه کانون اصلی ریزگردها در دشت های شرقی استان قرار گرفته است، برگزاری نخستین جلسه کمیته ریزگردها با حضور استاندار قم و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی را مورد توجه قرار داد و گفت: مدیریت منابع آب و حوضه آبخیز ، احیاء و گسترش پوشش گیاهی، مدیریت محیط زیست شهری و آموزش عمومی با تاکید بر نقش رسانه ها ازجمله راهکارهای مقابله با پدیده ریزگردها و گرد و غبار است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjytet.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما