پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 3388
حجت الاسلام انصاری تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکل کمبود خوابگاه‌های دانشجویی در قم شد.
استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدمهدی انصاری در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان طی سخنانی با اشاره به این که در حال حاضر بخشی از دانشجویان غیر بومی دانشگاه‌های استان فاقد خوابگاه هستند گفت: ساماندهی مشکلات مربوط به این حوزه یکی از برنامه ها و رویکردهای مهم مدیریت دانشگاهی استان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت به منظور توسعه و تامین خوابگاه های مورد نیاز دانشجویان و تشویق سرمایه گذاران برای مشارکت در احداث و توسعه خوابگاه های دانشجویی تسهیلاتی با نرخ چهار درصد اعطا می کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید بر ضرورت تسریع در ابلاغ ضوابط و آیین نامه های اجرایی مربوط به این تسهیلات گفت: مسئولان دانشگاه ها باید برای جلب مشارکت بخش خصوصی نسبت به تبیین اطلاع رسانی موضوع اقدام کنند.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه در زمینه چگونگی مسائل مربوط به خوابگاه های دانشجویی سئوالات و ابهاماتی زیادی برای مسئولان دانشگاه ها وجود دارد، گفت: باید دست اندرکاران صندوق رفاه وزارت علوم اطلاع و راهنمایی های بیشتری را در اختیار این مراکز قرار دهند.

وی با بیان اینکه علاوه بر کمبود خوابگاه توجه به خوابگاه‌های موجود نیز ضروری است افزود: خوابگاه‌های موجود، قدیمی و فرسوده بوده و نیاز به بهسازی و مقام سازی دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه باید بر اساس چشم انداز توسعه استان نیازهای این بخش پیش بینی شود گفت: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در کمک به حل مشکل کمبود خوابگاه‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به مسائل مختلف مباحث مربوط به خوابگاه‌های دانشجویی در استان‌ها، ضرورت امکان سنجی و ارجاع بخشی از وظایف صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم به استانداری‌ها جهت تسریع در ساماندهی این بحث را خواستار شد.

مشکل خوابگاه در اغلب دانشگاه های بزرگ و کوچک کشور وجود دارد
همچنین در این جلسه مدیرکل صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم طی سخنانی گفت: بحث خوابگاه از جهات گوناگون برای ما دارای اهمیت بوده و یکی از عوامل تاثیرگذار بر پیشرفت علمی و از دغدغه های خانواده ها و دانشجویان است.

کیوان مرادیان با اشاره به اینکه این مشکل در اغلب دانشگاه های بزرگ و کوچک کشور وجود دارد گفت: حل این مشکل به تنهایی در توان دولت نبوده و مستلزم مشارکت بخش خصوصی است.

وی با اشاره به برنامه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد و توسعه خوابگاه های دانشجویی گفت: برون سپاری خدمات یکی از رویکردهای این وزارتخانه است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.j0s2yt0sja26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما