دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 7351

توجه به حفظ محيط زيست در قم ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بر ضرورت توجه به حفظ محيط زيست در قم تاكيد كرد.
توجه به حفظ محيط زيست در قم ضروری است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی ‌انصاری در نشست سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی با مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: خداوند متعال نعمت‌های مادی و معنوی فراوانی را به ما ارزانی داشته که قطعا به شمارش نمی‌آیند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به همه موجودات حق حیات عطا کرده و این حق بسیار سنگین و با وظایف و مسوولیت‌های بسیاری است خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها از محیط زیست پیرامون خود بهره‌مند بوده و در حفظ و حراست از آن مسوول و پاسخگو هستند.

معاون سياسی امنيتی استانداری قم با اشاره به اهمیت و حساسیت مضاعف صيانت از محیط زیست استان قم، بر ضرورت همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و همه دست‌اندرکاران این عرصه تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های طبیعی و توانمندی‌های زیست محیطی استان باید هر چه بیشتر شناخته و به دیگران معرفی شود.

عرب انصاری با بيان اين كه استان قم از طبیعت منحصر به‌ فرد با جاذبه‌های گردشگری فراوانی برخوردار است افزود: معرفی و شناسايی این ظرفیت‌های ارزشمند باید بر اساس يك برنامه‌ریزی‌ روشن و مشخص انجام شود.

وی با بیان اینکه استان قم به سمت و سوی صنعتی شدن پیش رفته و به زودی دو هزارمین کارخانه در استان افتتاح می‌شود گفت: رشد و توسعه صنعتی در استان قم در راستای تولید و اشتغالزایی بسیار مناسب است، اما همگام با آن باید برای رشد و شکوفایی در عرصه محیط زیست و منابع طبیعی گام برداشته و تناسب معقولی میان آنها به‌ وجود آورد.

عرب انصاری همچنین رسیدن به سطح مطلوب در عرصه حفاظت و بهره‌برداری از محیط زیست را نیازمند مشاركت عمومی دانست و گفت: همه مردم و مسوولان باید نگاه‌های سازنده اي در راستای جلوگیری از تخریب محیط زیست داشته باشیم.

وی با تاكيد بر لزوم توجه به حفظ محيط زيست شهر قم گفت: قم با توجه به جایگاه رفیع علمی و معنوی آن در سطح ملی و بین‌المللی، باید پاکترین و آراسته‌ترین شهر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان اینکه فرهنگ دینی و آموزه‌های اسلامی همگان را به پاكی، نشاط و آراستگی تشویق و ترغیب می‌کند خاطرنشان کرد: مسوولان امر باید مسئله حفاظت از محیط زیست را با جدیت پیگیری کرده و با متخلفان و آسیب زنندگان به منابع طبیعی و محیط زیست شهروندان با قاطعیت برخورد کنند.

وی همچنین با اشاره به معضل گرد و غبار در شهر مقدس قم، بر ضرورت مقابله با ریزگردها و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بیابان‌زدایی تاكيد كرد.

عرب انصاری در پايان با اشاره به نقش مهم و مؤثر سازمان‌های مردم نهاد در ایجاد ارتباط میان مردم و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگ‌سازی در عرصه‌های مختلف ابراز اميدواری كرد كه سمن‌های مرتبط با مسایل زیست محیطی در استان قم با همكاری و تعامل با دستگاه های ذيربط، در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست گام‌های مثبت و مؤثری بردارند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.mnqt23nxzftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما