سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 34103
منبع : قم پرس

تمهیدات لازم برای امنیت زائران اربعین پیش بینی شده است

قم نيوز : قم نگار: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه هزاران زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین امسال به عراق می روند، گفت: تمهیدات لازم نسبت به امنیت زائران اربعین حسینی در داخل و خارج از مرز پیش بینی شده است.
تمهیدات لازم برای امنیت زائران اربعین پیش بینی شده است
به گزارش قم نگار، حسین ذوالفقاری روز دوشنبه در حاشیه نشست استانداران و مسوولان ستاد اربعین این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر تامین امنیت زائران حسینی بیان کرد.

وی اظهار داشت: امنیت زائران اربعین حسینی دردو بخش تقسیم بندی شده که یکی تا نقطه صفر مرزی و دیگری از نقطه مرزی تا مقصد (کشور عراق) است.

معاون امنیتی – انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: در حوزه داخلی امنیت زائران به عهده نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و وزارت اطلاعات است و در داخل کشور عراق نیز مسوولیت تامین امنیت به عهده دولت عراق می باشد که تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

ذوالفقاری درباره تهدیدات احتمالی تروریست ها نسبت به زائران نیز گفت: با توجه به تهدیدات احتمالی تمامی این موارد مورد توجه ویژه و مدنظر است و به طور عمیق این موضوع مورد اهتمام قرار دارد.

وی به موفقیت های نیروهای عراقی در به عقب راندن تروریست ها اشاره کرد و افزود: اقدامات اخیر نیروهای عراقی بسیار حائز اهمیت است و لذا تهدیدات نیز به طور جدی مورد لحاظ قرار گرفته است.

معاون امنیتی – انتظامی وزارت کشور تاکید کرد: دولت عراق پیش بینی های بسیار خوبی در این زمینه انجام داده و حتما در مراوداتی که به زودی انجام می گیرد روی این موضوع تاکید داریم.

وی در ادامه به جلسه ستاد اربعین و برنامه های مدنظر اشاره کرد و گفت: در دو سطح ملی و همچنین استان های کشور و تبادلاتی که مدنظر است هماهنگی هایی انجام گرفت.

معاون امنیتی – انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: در این جلسه موضوعاتی مدنظر قرار گرفت تا سازماندهی بهتر برای ارائه خدمات قبل و در زمان سفر به خوبی انجام بگیرد.

ذوالفقاری با اشاره به موضوع اخذ ویزا برای زائران حسینی اشاره کرد و گفت: بحث ویزا و شرکت هایی که مورد نظر سفارتخانه ها بود به طور جدی در این جلسه مطرح شد و تصمیم بر آن شد تا وزارت امور خارجه با همکاری دستگاه های مربوطه در این ارتباط توافق لازم را انجام دهند.

ذوالفقاری به تبیین عملکرد استان ها درباره راه سهولت اخذ ویزا برای زائران اربعین حسینی پرداخت و گفت: در این جلسه مقرر شد استانداران در جهت راه اندازی دفاتر مدنظر برای صدور ویزا تمهیدات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: قرار بر این است تا در ۱۱ نقطه دفاتری در این خصوص راه اندازی شود تا صدور ویزا برای زائران اربعین حسینی به سهولت انجام پذیرد؛ البته چهار مرکز نیز به فعالیت برای صدور ویزا می پردازند که با ۱۱ مرکز مدنظر به ۱۵ دفتر برای صدور ویزا می رسند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcae6ne.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما