دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 39404
منبع : روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم:

از پشتوانه مرجعیت معظم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بهره خواهیم برد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم گفت: از پشتوانه مرجعیت معظم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بهره خواهیم برد.
از پشتوانه مرجعیت معظم برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بهره خواهیم برد
به گزارش قم نیوز، نخستین جلسه هم اندیشی روسا و کارکنان مراکز علمی کاربردی قم جهت تبیین و تشریح نقش و جایگاه کارکنان مراکز در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر حسین مجتبی زاده مشاور عالی ریاست دانشگاه و رئیس واحد استانی قم برگزار شد.

در این همایش که جمعی از مدیران کل و همچنین رؤسا و کارکنان مراکز علمی کاربردی استان قم حضور داشتند، دکتر عطارنیا مدیرکل اداره فنی و حرفه ای استان، دکتر اسماعیلی طبا رئیس مرکز فرهنگ و هنر قم و حجت الاسلام و المسلمين منتظری رئیس مرکز دادگستری قم در سخنانی به راهکارهایی پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت تحقق این سیاست ها پرداختند.

در این نشست دکتر حسین مجتبی زاده طی سخنانی ضمن تشریح رسالت جامعه دانشگاهی در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اظهار داشتند: امروز وقتی که شنیدم رهبر معظم انقلاب به عنوان بالاترین مقام عالی کشور فرموده اند که "شرمندگی من از بیکاری جوانان کمتر از خود آنان نیست" بسیار متأسف و متأثر شدم و این ما هستیم که باید به علت این کم کاری و بیکاری جوانان شرمنده باشیم و اگر ما وظیفه خود را به خوبی انجام می دادیم امروز از لسان رهبری معظم نمی شنیدیم که بیان کنند شرمنده جوانان هستم.

دکتر مجتبی زاده افزود: به اقتصاد مقاومتی می توان از چند جهت نگاه نمود نخست آنکه اقتصاد مقاومتی نقد بر وضع موجود اقتصادی کشور است و آن را عبور از یک بحران تلقی کنیم و یا اینکه اقتصاد مقاومتی را به عنوان مکتب سومی در اقتصاد جهانی به اثبات برسانیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزود: در اقتصاد مقاومتی می بایست باید ها و نبایدها را جستجو کنیم و اقتصاد مقاومتی بایدهایی دارد که باید استخراج و عملیاتی شود. همه ما بعد فرمایشات مقام معظم رهبری به مترجم و تکرار کننده فرمایشات معظم له تبدیل شده ایم، بنده معتقدم که اگر دیگران حق ترجمه و تفسیر بیانات رهبری را دارند اجازه بدهید من و شما حق تفسیر و توضیح را نداشته باشیم. ما وظیفه نسخه نویسی جهت عملیاتی کردن آن بوده باشیم، ما وظیفه تبدیل آن به عمل را داشته باشیم.

دکتر مجتبی زاده بیان نمود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید دارایی هایمان را شناسایی کنیم. ما برای اینکه به این دارایی ها برسیم. باید جامعه هدف را مشخص کنیم و اولین جامعه باید کسانی باشند که ما نسبت به آنها وظیفه و دین داریم که در مرحله نخست شما همکاران محترم هستید. یعنی اگر ما نتوانیم به همکاران راهکار تولید ثروت را آموزش بدهیم و هر روز با نگرانی از امنیت شغلی به سرکار بیایند من اعتقاد دارم نخواهیم توانست که به دانشجویان آموزش مهارت دهیم و در مرحله بعدی مدرسان هستند و در حلقه سوم دانشجویان عزیزمان و در نهایت مردم و شهروندان قمی قرار دارند که باید از قدرت ثروت آفرینی بهره مند شوند.

مشاور عالی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ما باید راهکار عینی برای تحقق اقتصاد مقاومتی را داشته باشیم. و از تمام ظرفیت های موجود استفاده کنیم. به عنوان مثال یک زمانی مسجد کانون همه نوع فعالیت ها بوده است. از اعزام نیرو به میدان های نبرد گرفته تا محل قضاوت، محل حل اختلاف، محل توضیح آذوقه، محل آموزش همه این ویژگی ها را مساجد ما داشته اند. در کشور ما چنین ظرفیت وجود دارد که ما آن را به یک ساعت نماز تقلیل دادیم در این رابطه اقداماتی انجام گرفته است که با هم افزایی بتوانیم اشتغال آفرینی را به داخل مساجد ببریم و از این ظرفیت عظیم استفاده کاملی نماییم.

وی تصریح نمود: یکی از وظایف ما مهارت آموزی است که برای تحکیم اقتصاد داخلی و ارتقاء توانمندی های داخلی در پی آن هستیم که از مشاغل خرد و متوسط حمایت کنیم و صاحبان مشاغل و تولیدهای خرد و متوسط را مهارت بیاموزیم.

ایشان خاطر نشان نمودند: کمک برای افزایش و بهبود وضعیت زیر ساخت های امنیت اقتصادی در استان، اجرای پودمان های آموزشی با محوریت کارآفرینی، ارتقاء آموزشی کارکنان مراکز از دیگر برنامه هایی است که در پی آن هستیم و این امر محقق نمی گردد مگر با همدلی و اتحاد همه همکاران مراکز علمی کاربردی استان قم که این نشست خود زمینه ای برای تحقق آن است.

رئیس واحد استانی قم اظهار داشت: در چرایی انتخاب قم برای اجرای این هدف بزرگ باید بیان کنم که در بررسی ها با ریاست محترم دانشگاه به این نتیجه رسیدیم که فرآیندها در کشور ما طوری پیچیده شده و طوری شکل گرفته اند که تقریبا می توان گفت که انسان های سالم امکان عبور از آن را ندارند. که باید تأکید کرد اقتصاد مقاومتی در راستای تغییر فرآیند ها و خلق روش های نوین طراحی شده است.

دکتر مجتبی زاده افزود: اینکه قم را برای تحقق این مهم انتخاب کردیم سه دلیل داشت. نخست برکت وجود حضرت معصومه (س) در این استان است. دومین دلیل انتخاب این استان حضور علمای معظم حوزه های علمیه هستند که انقلاب ما توسط این بزرگان شروع شد و انشا ا... از پشتوانه مرجعیت برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در کشور بهره خواهیم برد تا انقلاب مهارت آموزی شکل بگیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم تصریح نمود: ما برآن هستیم که راهکارهای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی را در برنامه درسی خودمان بگنجانیم و آن را عملیاتی کنیم .

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcjxxet.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما