شنبه ۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 39717
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور خبر داد:

واگذاری کاروانسرای دیرگچین به بخش خصوصی/۲۰اثرتاریخی در صف واگذاری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور از واگذاری کاروانسرای دیرگچین به بخش خصوصی و آغاز مرمت و تجهیز این کاروانسرا خبر داد.
واگذاری کاروانسرای دیرگچین به بخش خصوصی/۲۰اثرتاریخی در صف واگذاری
به گزارش قم نیوز، محمدرضا پوینده شامگاه جمعه در حاشیه گردهمایی روسای کانون‌های راهنمایان گردشگری کشور که در خانه تاریخی یزدان‌پناه قم برگزار شد در جمع خبرنگاران به ظرفیت‌های گردشگری این استان اشاره و عنوان کرد: استان قم ظرفیت‌های زیادی در بخش گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی دارا است.

وی با بیان اینکه از کشورها با ملیت‌های مختلف رغبت زیادی برای سفر به قم وجود دارد، ادامه داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که نه تنها مسلمانان بلکه بین غیر مسلمانان نیز علاقه برای سفر به قم و بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی این شهر وجود دارد.

مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور در ادامه به واگذاری کاروانسرای دیرگچین به بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: کار مرمت و تجهیز این کاروانسرا با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

وی کاروانسرای دیرگچین را یکی از بی نظیرترین کاروانسراهای کشور عنوان کرد که بهره برداری از آن می‌تواند نقش مهمی برای بازدید گردشگران از این مکان داشته باشد.

پوینده در ادامه افزود: در حال حاضر ۲۰ بنای تاریخی دیگر در قم در مرحله رایزنی برای اخذ سند و واگذار به سرمایه گذار برای بهره برداری است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcguu9w.ak9yq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما