يکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 39743
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تشكيل كميته كارشناسي و خريد نهال در سازمان پارك‌ها

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم گفت: كميته كارشناسي و خريد نهال براي بررسي گونه‌هاي متناسب با اقليم قم و خريد آنها براي كاشت در شهر تشكيل شده است.
تشكيل كميته كارشناسي و خريد نهال در سازمان پارك‌ها
به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به روند انتخاب و بررسي گونه‌هاي مختلف گياهي كاشته شده در شهر، اظهار كرد: تمام مراحل انتخاب و كاشت گونه‌هاي درختان سطح شهر طي اقدامي مهندسي شده و با بررسي كارشناسي انجام مي شود.

وي با تاكيد بر ضرورت كاشت گونه هاي گياهي مطابق با اقليم و شرايط آب و هوايي قم تصريح كرد: به دليل آب و هوا و اقليم گرم و خشك قم امكان كاشت بسياري از گونه هاي گياهي در اين شهر وجود ندارد و سعي ما بر انتخاب گونه هاي ماندگار و سايه دار براي بهره گيري بيشتر از امكانات است.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم روند انتخاب گونه هاي گياهي در شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: اجراي روند انتخاب گونه هاي گياهي در قم به صورت مهندسي شده صورت مي گيرد به گونه اي كه تمام درختان در مركز تحقيقات درختان و گل هاي غدير تخليه و بررسي شده و مناطق عرصه مورد نظر را مشخص كرده و پس از تعيين گونه مورد نياز، اين درختان تحويل مناطق و كاشته مي شوند.

وي از تشكيل كميته كارشناسي و خريد نهال آن در سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قم خبر داد و افزود: اين كميته متشكل از كارشناسان باغباني، فضاي سبز، گياه پزشكي و مالي است.

جواديان ادامه داد: اين كارشناسان از ۵۸ توليدي در سطح كشور بازديد كرده و ضمن امتيازبندي درختان بازديد شده، از بهترين گونه‌هاي مورد نظر با رعايت كليه تشريفات قانوني اقدام به خريد شده است.

وي با تاكيد بر اينكه در اكثر بوستان ها و بلوارهاي شهر درختان جديد كاشته شده است، خاطرنشان كرد: اگر درخت دو ساله بكاريم شايد از درخت ۵ ساله بهتر باشد اما هزينه بيشتري بايد براي آن بشود و اين كار صرفه مالي و سبزي بيشتري براي شهر دارد تا عرصه هاي خالي از درخت را پوشش دهيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfmedm.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما