جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 40174
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر مرکز تخصصی تفسیر خبر داد

بازنگری تفسیر نمونه زیرنظر آیت‌الله مکارم شیرازی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم گفت: اساتید و دانش آموختگان مرکز تفسیر قرآن با اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی کار بازنگری دقیق تفسیر نمونه را انجام می‌دهند.
بازنگری تفسیر نمونه زیرنظر آیت‌الله مکارم شیرازی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی به برگزاری آزمون این مرکز اشاره کرد و افزود: 70 نفر از طلاب حوزه علمیه در آزمون سطح چهار شرکت کردند که نتایج این آزمون تا حداکثر 25 روز دیگر اعلام می‌شود. پس از آن 12 نفر برای مصاحبه دعوت می‌شوند و در نهایت 6 نفر برای تحصیل در سطح چهار مرکز تخصصی تفسیر انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: تحصیل پذیرفته شدگان آزمون سطح چهار این مرکز از ابتدای سال تحصیلی 96-95 آغاز می‌شود. برنامه‌ریزی لازم برای کلاس‌های آنها صورت گرفته و اساتید هم دعوت شدند و کلاس‌های رشته تفسیر از 15 شهریورماه آغاز می‌شود. همچنین ما در صدد هستیم که رشته علوم قرآن و رشته‌های مضافی همچون قرآن و مدیریت را در سال‌های آینده در مرکز تخصصی تفسیر داشته باشیم که پیگیری‌های لازم برای تصویب این رشته‌ها در حال انجام است.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه قم افزود: یکی از فعالیت‌های مرکز تخصصی تفسیر قرآن، تدوین کتاب‌هایی در حوزه تفسیر و علوم قرآن است که نخستین جلد آن با عنوان پرسش و پاسخ قرآنی یک ماه پیش منتشر شد و جلد دوم هم تا سه ماه دیگر به بازار عرضه می‌شود. کارهای این کتاب‌ها از جمله جمع بندی، ویرایش علمی و ادبی توسط خود دانش آموختگان مرکز تخصصی تفسیر صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این مرکز گفت: قرار است در پژوهشکده این مرکز، کار بازنگری تفسیر نمونه صورت بگیرد، اساتید و دانش آموختگان مرکز تفسیر قرآن با اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی کار بازنگری دقیق تفسیر نمونه را انجام می‌دهند.

ملکی ادامه داد: یکی از کارهای اساتید و دانش آموختگان مرکز تفسیر قرآن، تفسیرگویی است. مراکز مختلفی از جمله سپاه و ارتش با مرکز تخصصی تفسیر قرآن تماس می‌گیرند و درخواست اساتید تفسیر می‌کنند که ما در این مرکز افراد را متناسب با محیط و دانش به مراکز مختلف اعزام می‌کنیم و همیشه مراکز از اساتید اعزامی مرکز تخصصی تفسیر استقبال می‌کنند.

وی افزود: یکی از کارهایی که در آینده در نظر داریم در مرکز تخصصی تفسیر انجام بدهیم، آموزش‌های پودمانی است. گام اول را طی ماه‌های اخیر آغاز کردیم و 40 نفر از مبلغان ناجا به این مرکز آمدند و دوره فشرده سه روزه درباره مسائل علوم قرآنی و تفسیر برای آنها برگزار شد که شرکت‌کنندگان به اساتید و مکان برگزاری دوره، امتیاز عالی دادند. برگزاری این دوره‌ها ادامه دارد تا مبلغان برای تفسیرگویی و دفاع از قرآن آمادگی بیشتری داشته باشند.

مدیر مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی با اشاره به شعبه‌های این مرکز اظهار کرد: شعبی را در شهرهای تهران، کرج، اصفهان و یزد داریم، این شعب برنامه‌های خودشان را از مرکز تخصصی تفسیر می‌گیرند، اما خودشان جذب نیرو را انجام می‌دهند. ارائه سرفصل‌ها و معرفی اساتید از سوی مرکز تخصصی تفسیر به این شعب صورت می‌گیرد.

ملکی ادامه داد: اکنون 115 نفر در سطوح سه و چهار مرکز تخصصی تفسیر تحصیل می‌کنند، سال گذشته 10 نفر در سطح چهار پذیرفته شدند و امسال هم 6 نفر در سطح چهار پذیرفته می‌شوند. طی سال‌های اخیر هزار و 600 نفر از مرکز تخصصی تفسیر فارغ‌التحصیل شدند.

وی افزود: از دو سال پیش پذیرش دانش پژوه در سطح دو مرکز تخصصی تفسیر متوقف شده و این اقدام به این دلیل بود که طلاب در سطح دو مشغول فعالیت در اصول فقه هستند و در زمینه تفسیر کم می‌گذارند، پس به دلیل کم بودن اطلاعات طلاب و زمان کم آنها، پذیرش طلاب در سطح دو تفسیر قرآن در این مرکز متوقف شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcfjydj.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما