دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۰۷
کد مطلب : 40780
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

دولت هر روز بیشتر دست خود را در جیب شهرداری ها می کند

قم نيوز : نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نیاز به اصلاح بندهایی از برنامه ششم توسعه گفت: دولت هر روز بیشتر دست خود را در جیب شهرداری ها می کند
دولت هر روز بیشتر دست خود را در جیب شهرداری ها می کند
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم در این یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بررسی قانون برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ماده چهار برنامه ششم مربوط به بحث های تامین درآمدهایی است که دولت به دنبال آن است، برای قطع وابستگی بودجه دولت به نفت و به منظورصرفه جویی در هزینه ها و استقلال راهکاری را در این بند برشمرده است که به ضرر شهرداری ها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این بند پای منابع درآمدی شهرداری ها مطرح است، افزود: بعد از مطرح شدن قانون ارزش افزوده و شهرداری ها تقریبا به صورت مستقیم آن را دریافت می کردند اما با اجرایی شدن این برنامه از این به بعد همان پولی که با یک مرحله تاخیر از مردم دریافت می کردیم وارد خزانه می شود و وارد تخصیص می شود و در شورای برنامه ریزی استان برنامه ریزی می شود و از ید اختیار شهرداری ها خارج می شود.

بختیاری تصریح کرد:امیدواریم که نمایندگان مجلس شروای اسلامی با این بند مخالفت بکنند و علت هم آن است که مغایر با دو قانون مشخص از جمله قانون ارزش افزوده و قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت است و هیچ حکمی در برنامه نمی تواند ناقض قانون باشد .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: ماده دو بند۶ هم بحث نادرستی را مطرح کرده است که می تواند محل سو استفاده باشدکه در آن مطرح شده است کلیه وجوهی که برای جرایم نقدی و غیر نقدی توسط مراجع قضایی و غیر قضایی اخذ می شود به خزانه وارد شود که به این صورت می توان جرایم ماده صد، ماده ۷۷ و ماده ۹۹ از ید شهرداری ها خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه در خواست داریم که ماده ۴ به صورت کامل حذف شود و ماده دو هم اصلاح شود، تصریح کرد: براساس ماده ۳۹ قانون ارزش افزوده هم سازمان مالیاتی موظف است تا پانزدهم هر ماه این درآمد را به شهرداری واگذار کند که در همه شهرها با تاخیر واگذار می شود.

بختیاری با اشاره به اینکه دولت هر روز دست خود را بیشتر وارد جیب شهرداری ها می کند، بیان کرد: این بازگشت به عقب است در حالی که هر روز حوزه کاری شهرداری ها در دنیا توسعه پیدا می کند ما در ایران به دنبال دولتی ساختن شهرداری ها هستیم.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdciuya5.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما