چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 41030
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

كاشت بيش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در يكسال گذشته

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم گفت: در يكسال گذشته بيش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در سطح شهر كاشته شد.
كاشت بيش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در يكسال گذشته
به گزارش قم نيوز، سيدامير سامع با اشاره به وضعيت فضاي سبز شهر قم اظهار كرد: به دليل اقليم و شرايط عمومي شهر قم، فضاي سبز در اين شهر از وضعيت مناسبي برخوردار نيست و توجه به آن از اهميت بالايي برخوردار است.

وي با بيان اينكه سرانه فضاي سبز در شهر قم بسيار پايين است، افزود: طبق دستور شهردار قم بايد هر سال حداقل سه مترمربع به سرانه فضاي سبز شهر قم اضافه شود كه با توجه به جمعيت شهر حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هكتار بايد درختكاري صورت گيرد.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با بيان اينكه در يكسال گذشته بيش از ۳۰۰ هزار اصله درخت در شهر كاشته شده است، گفت: در اين برنامه استفاده از درختان چندساله متناسب با اقليم قم كه به سرعت بتوانند شكل خوبي به شهر بدهند در دستور كار بوده است.

وي با تاكيد بر برنامه شهرداري جهت اجراي نهضت درختكاري در سال ۹۵ تصريح كرد: همه مناطق هم از نظر توسعه سطحي براي اختصاص عرصه‌هاي جديد براي فضاي سبز و هم از نظر كاشت درخت در باغچه هاي شهري اقدامات گسترده‌اي انجام خواهند داد.

سامع تصريح كرد: در بحث درختكاري رقابت سالمي بين مناطق ايجاد شده تا بتوانيم سرعت و شتاب بيشتري در بحث درختكاري در سطح شهر داشته باشيم.

وي با اشاره به مشكل تامين آب فضاي سبز خاطرنشان كرد: در جلسه اي كه در مجموعه استان داشتيم، تقريبا اختصاص منابع آب و پساب براي اين امر قطعي شده كه اميدواريم با اين حمايت اقدامات خوبي در بحث فضاي سبز داخل و خارج شهر داشته باشيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdchvvnk.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما