پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 45286
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

واكاري و كاشت جديد ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم گفت: واكاري و كاشت جديد ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه تا ۱۵ آذر امسال صورت گرفته است.
واكاري و كاشت جديد ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه
به گزارش قم نیوز، پيام جواديان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از آغاز سال۱۳۹۵ در زمينه كاشت درختان اظهار كرد: برنامه درختكاري را از ۱۵ فروردين ماه آغاز كرديم كه تا تاريخ ۳۱ خرداد ادامه داشت، پس از اين تاريخ به دليل گرماي شديد هوا برنامه را متوقف كرديم.

وي با بيان اينكه بحث كاشت به زيرساخت‌هايي نياز دارد، گفت: بايد محلي كه مي‌خواهيم درختكاري كنيم، در قالب پارك شهري و جنگلي تثبيت و خاكريزي شود و سپس گودال‌برداري صورت گيرد و روي شبكه توزيع و انتقال آن كار شود، سپس درخت كاشته مي‌شود.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم خاطرنشان كرد: زيرساخت‌هاي لازم براي درختكاري از تير تا مهر ماه آماده شد كه شامل آماده‌سازي زمين،‌كندن گودال، تهيه خاك و كود و خط انتقال شبكه توزيع آب است، به طور مجدد از دهم مهر ماه بحث درختكاري را شروع كرديم كه تا اواسط آذر ماه ادامه داشت كه به دليل سرماي شديد متوقف كرديم.

وي اشاره به زمان‌هاي نامناسب براي كاشت درخت گفت:‌ در زمان گرمي و سرماي هوا امكان تلفات است، اگر در اين زمان‌ها درخت كاشته شود، امكان آسيب به ريشه‌ها وجود دارد، بنابراين به دليل آنكه درختان چند ساله قيمت بالاتري دارد، بايد در مواقعي كاشته شود كه از نظر كاشت مفيد باشد.

جواديان خاطرنشان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون در حدود ۳۰۰ هزار گودال آماده شده كه واكاري و كاشت جديد در حدود ۲۱۰ هزار اصله درخت و درختچه تا ۱۵ آذر امسال صورت گرفته است.

وي خاطرنشان كرد: از اين ميزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد واكاري بوده است، يعني درختاني كه پيش از اين آسيب ديده يا خشك بودند و ۶۵ تا ۷۰ درصد كاشت جديد و توسعه‌اي بوده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcepw8e.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما