شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 41107
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

شهرداري قم از توليدات فاخر هنرمندان گرافيك كشور استقبال مي‌كند

قم نيوز : قم نیوز: مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم از برپايي كارگاه‌هاي هنري مختلف در آينده خبر داد و گفت: شهرداري قم از توليدات و آثار فاخر هنرمندان گرافيك استان و كشور در تبليغات محيطي استفاده خواهد كرد.
شهرداري قم از توليدات فاخر هنرمندان گرافيك كشور استقبال مي‌كند
به گزارش قم نیوز، حميد رضا عابدي خرسند در دومين روز از برپايي كارگاه كشوري پوستر نقش بهشت كه با نگاهي نو به نقوش و آرايه‌هاي معماري حرم مطهر حضرت معصومه (س) در حال برگزاري است اظهار كرد: كارهايي كه در كارگاه پوستر نقش بهشت در حال توليد است به لحاظ اينكه طراحان از محتواي قوي و اساتيد برجسته هنر گرافيك بهره مي‌برند، از آثار فاخر به شمار مي‌رود.

وي بيان كرد: سياست شهرداري و شهردار قم نيز بر اين است كه برگزاري كارگاه‌هايي كه مربوط به منظر، تبليغات و هويت شهري است بايد زير نظر اساتيد اين كار ادامه داشته باشد و به صورت مقطعي نباشد.

مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفر به شهر قم بر اين موضوع تاكيد داشتند كه بايد از نمادهاي اسلامي در طراحي‌ها و شهرسازي قم بيش از گذشته استفاده شود كه يكي از ابتدايي‌ترين قدم‌هايي كه مي‌توان در اين عرصه برداشت همين برگزاري كارگاه پوستر نقش بهشت است كه به همت حرم مطهر، سازمان فرهنگي هنري ورزشي شهرداري قم و كانون هنر شيعي و با حضور هنرمندان گرافيك سراسر كشور صورت گرفته و امروز شاهديم طراحان گرافيك با الهام از نقوش موجود در حرم مطهر مبادرت به توليد پوستر مي‌كنند.

وي بيان كرد: شهرداري قم براي طراحي المان‌ها ويژه مناسبت‌هاي ملي و مذهبي در شهر قم برنامه‌هايي دارد و اميدواريم آثار فاخري در اين عرصه توليد و به اكران عمومي در آيد.

عابدي خرسند با بيان اينكه سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي بايد براي برپايي كارگاه‌هاي هنري حضور پررنگي داشته باشند افزود: گروه‌هاي مردمي و غير دولتي نيز در اين زمينه مي‌توانند نقش بسزايي داشته باشند و معتقديم كه اگر تنها يك مجموعه وارد ميدان شود تاثيرگذاري آنچناني نخواهد داشت.

وي گفت: شهرداري قم امروز آماده است تا كمپين‌ها و كارگاه‌هاي مختلف هنري را در مناسبت‌هاي مختلف با حضور هنرمندان استان قم و ساير هنرمندان كشور برگزار كند تا از اين آثار در مناسبت‌هاي مختلف در محيط شهري استفاده شود.

مديركل روابط عمومي و بين‌الملل شهرداري قم با بيان اينكه اغتشاشات بصري همواره در شهر قم ديده مي‌شد افزود: در دهه كرامت امسال تلاش شد تا با توليد طرح‌هاي يكنواخت و متناسب با دهه كرامت فضاي شهري قم تغيير كند.

وي اضافه كرد: استان قم داراي هنرمندان گرافيك برجسته‌اي است كه داراي ظرفيت‌هاي هنري بسياري هستند و اين آمادگي در مديريت شهري قم وجود دارد تا بتوان از توانمندي اين هنرمندان در برگزاري كمپين‌ها و كارگاه‌هاي هنري كه به دعوت شهرداري صورت مي‌گيرد استفاده كنيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccmsq0.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما