پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 46601
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم:

دفاع حضرت فاطمه(س) از ولايت نمونه بارز فداكاري است

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم گفت: دفاع حضرت فاطمه(س) از ولايت و جانفشاني در كنار اميرمؤمنان(ع) نمونه بارز فداكاري است.
دفاع حضرت فاطمه(س) از ولايت نمونه بارز فداكاري است
به گزارش قم نیوز: حجت‌الاسلام جلال رضوی مهر، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: فاطمیه ایام تثبیت ولایتمداری در بین شیعیان است در حقیقت حضرت فاطمه زهرا(س) در لباس عبادت، ولایتمداری، عشق به قرآن و تعهد به بندگی پروردگار پرداختند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف زندگانی حضرت فاطمه(س) گفت: بخشی از زندگی ایشان دورانی است که در کنار مادرش حضرت خدیجه(س) بودند که برای حضرت خاطره‌انگیز بود و حضرت در دوران دیگر در کنار پدرشان نبی مکرم اسلام(ص) بودند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دوران زندگی مشترک حضرت زهرا(س) با علی بن ابیطالب(ع) از دیگر بخش‌ها است دورانی که امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به عنوان دو مجاهد در راه خدا و یار و یاور پیامبر بودند. حضرت زهرا(س) به عنوان مشاوری در کنار شوهر به ایفای نقش پرداختند و بنابراین حضوری فعال و اجتماعی را رقم زدند.

وی عنوان کرد: بانویی که همسرش بزرگ سردار جبهه حق است در خانه‌داری، تربیت فرزند و پاسخگویی به مسائل شرعی و تفسیر آیات قرآن و طی کردن مسیر کمال و تکامل الگو و اسوه بودند و حق و حقوق زندگی شوهرداری و مسائل فردی عبادی را فراموش نکردند.

رضوی‌مهر یادآور شد: تمام لحظات آن دوران زبانی گویا از مظلومیت و فشارهای گوناگون بر خاندان عترت است. حضرت زهرا(س) در بخشی دیگر از زندگی خود نقاب از چهره فتنه‌انگیزان برداشتند و برای نشان دادن تمایز حق از باطل با فداکاری همه مصیبت‌ها را به جان خریدند.

وی با بیان اینکه دفاع حضرت فاطمه(س) از ولایت و جانفشانی در کنار امیرمؤمنان(ع) نمونه بارز فداکاری است گفت: فتح قلعه خیبر از سوی امام علی(ع) و دفاع جانانه حضرت فاطمه(س) در خطبه فدکیه دو صحنه تاریخ است که هرگز فراموش نمی‌شود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم عنوان کرد: تبلیغ چهره به چهره حضرت زهرا(س) در کوچه پس کوچه‌های مدینه در زمینه دفاع از علی بن ابیطالب(ع) بود زمانی که برخی افراد پس از پیامبر با سکوت خود حرکت‌های نابخردانه به ظاهر مسلمانان را تثبیت می‌کنند حضرت زهرا(س) تصمیم گرفتند تا با شجاعت و صلابت به میدان آیند.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) به دفاع از مظلومیت علی(ع) پرداختند و حرکت های عبادی حضرت زبانزد عام و خاص است.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: اگر حرکت ماندگار حضرت برای مبارزه با انحراف نبود، امروز زنان بحرین الگویی برای مبارزه در برابر زورگویی‌ها، تزویرها و خیانت‌های آل خلیفه نداشتند و اگر مبارزه حضرت فاطمه(س) نبود زنان عراقی در مواجهه با داعش الگویی نداشتند.

وی با بیان اینکه اگر روحیه شهادت‌طلبی نبود امروز حلب در دست دشمنان باقی می‌ماند گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی تمام عیار و یادگاری از خانه وحی برای همه زنان و ملیت‌ها است، همه مسلمانان باید به عنوان اکسیر بندگی از درس‌های زندگی ایشان بهره‌مند شوند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم عنوان کرد:‌ اقدامات حضرت در آسمان اندیشه امت اسلام تا ابدیت می‌درخشد. در اقصی نقاط عالم روحیه دفاع از حق و حقیقت در همه شرایط سبب تفسیر و تحلیل شده است و حضرت زهرا(س) اسوه تمام عیار است.

وی یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی به دست فرزندی از فرزندان حضرت زهرا(س) شکل گرفته و فرزندان حضرت در مبارزه با فتنه، توطئه، تهمت و تفرقه ایستادگی می‌کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgq39t.ak93z4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما