چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 5192
با ارسال نامه‌ای به حجت الاسلام رسایی، مدیر مسوول ۹ دی؛

دفتر استفتائات رهبری خبر منتشر شده از استفتائات مقام معظم رهبری در نشریه ۹ دی را تکذیب کرد

قم نيوز : قم نیوز: پس از انتشار خبری از یک استفتاء در صفحه اول ویژه‌نامه انتخاباتی ۹ دی، نشریه‌ای که به مدیرمسئولی حمید رسایی منتشر می شود، دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای ضمن شماتت رسایی به خاطر استفاده تبلیغاتی برای اغراض شخصی از استفتائات رهبری، این خبر را تکذیب کرد.
خبر نشریه ۹ دی درباره استفتائات مقام معظم رهبری توسط دفتر ایشان تکذیب شد.
خبر نشریه ۹ دی درباره استفتائات مقام معظم رهبری توسط دفتر ایشان تکذیب شد.
به گزارش قم نیوز در پی انتشار خبری در ویژه نامه نشریه ۹ دی مبنی بر استفتائی از دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب با عنوان " مردود شدن منطق ترجيح "صالح مقبول" بر "اصلح"، حجت الاسلام والمسلمین "محمد حسین فلاح زاده" عضو دفتراستفتائات مقام معظم رهبری در قم این مطلب را تکذیب کرد.

متن نامه محمد حسین فلاح زاده، عضو دفتر
استفتائات مقام معظم رهبری در قم به این شرح منتشر شد:

" مدیر مسئول محترم هفته نامه ۹ دی
باسلام
در خصوص مطلب منتشرشده در صفحه اول ویژه نامه اخیرآن نشریه، به اطلاع می رساند خبرنقل شده از دفتر استفتائات رهبرمعظم انقلاب دائر بر، مردود شدن منطق ترجيح "صالح مقبول" بر "اصلح" تکذیب می شود.

لطفا مطالب ذیل را در آن نشریه مطابق قانون درج نمایید:
۱- از آن نشریه که داعیه تبعیت از رهبری را دارد انتظار می رود در نقل خبر از ایشان یا دفترمعظم له، دقت کامل را مبذول داشته و لااقل پیش از
نقل مطلب"صدق و کذب یا جواز نشر آن را" از دفتر جویا می شدند.

۲- "نماینده ولی فقیه در بخش استفتائات" که در خبر آن نشریه آمده غیرصحیح بلکه مطلبی بی معناست.

۳- منبع خبر، ذکر نشده که بجاست مطالب منتسب به مقام معظم رهبری با ذکر ماخذ و منبع آن آورده شود و مستند باشد.

۴- استفاده تبلیغاتی برای اغراض شخصی انتخاباتی از استفتائات، کار ناشایستی است.

۵- خبر یاد شده تکذیب می شود و به اطلاع عموم می رساند که دفتر استفتائات رهبری چنین مطلبی را منتشر نکرده است.

محمد حسین فلاح زاده، عضو دفتر استفتائات مقام معظم رهبری"

انتهای پیام / ۱۰۱/
https://qomnews.ir/vdci.3awct1azrbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
زنده باد حقیقت
علی
روابط عمومی نشریه ۹ دی، که به مدیرمسوولی حجت الاسلام حمید رسایی منتشر می‌شود، با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد که تمامی مطالب ذکر شده از سایت رادیو معارف نقل شده است. متن این اطلاعیه به شرح زیر است:


بسمه تعالی
در پی انتشار متنی به نقل از دفتر استفتائات رهبر معظم انقلاب با عنوان "ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد" که در ویژه نامه شماره ۴۳ هفته نامه ۹ دی تیتر یک شده بود، یکی از پایگاه های خبری در قم به نام قم نیوز، متن تکذیبه ای را به نقل از جناب حجت الاسلام و المسلمین فلاح زاده منتشر کرده و به نقل از ایشان اعلام نموده که این خبر صحت ندارد. متاسفانه برخی از پایگاه های خبری نیز این تکذیبیه را بلافاصله منتشر نموده اند و هفته نامه ۹ دی را متهم کرده اند که با اغراض شخصی وسیاسی این کار صورت گرفته!

این درحالی است که متن خبر یاد شده در پایگاه رسمی رادیو معارف بخش زمزم احکام در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۹۰ منتشر شده و هفته نامه ۹ دی هیچ دخل و تصرفی در آن ننموده. علاوه بر این، رادیو معارف طبق روال همیشگی با ایمیل رسمی خود این خبر را برای رسانه های متعدد ارسال کرده. در مقدمه خبر یاد شده آمده: "به گزارش خبر معارف، متن سوالات و پاسخ هاي حجت الاسلام و المسلمين فلاح زاده نماينده مقام معظم رهبري به شرح زير است" آنچه در هفته نامه ۹ دی منتشر شده عینا به نقل از سایت رادیو معارف است و هیچگونه دخل و تصرفی درباره آن صورت نگرفته. لازم به یادآوری است که فایل صوتی جناب آقای فلاح زاده نیز در این سایت موجود است.
آدرس اینترنتی خبر یاد شده به شرح ذیل است :
فایل صوتی سخنان حجت الاسلام فلاح زاده در سایت رادیو معارف

متاسفانه برخی از رسانه های خبری به جای برطرف کردن شبهات در خصوص کاندیداهایی که از آنها هواداری می کنند، رسانه های دیگر را به بی اخلاقی متهم می کنند.