چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 6446
به منظور ارتقای کتابخوانی صورت گرفت؛

تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید در قم

قم نيوز : قم نیوز: به منظور ارتقای کتابخوانی و توسعه کتابخانه های عمومی، کمیته نهضت مطالعه مفید در قم تشکیل شد.
تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید در قم
به گزارش قم نیوز، عبدالسعید حقیقی مقدم، فرماندار و رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قم در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و کمیته مطالعه مفید در سال جاری که در محل فرمانداری تشکیل شد، اظهار داشت: برای جلوگیری از موانع و مشکلات اجرایی، قبل از تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید، جلسات کارشناسی برگزار شود و پیشنهادات عملیاتی در دستور کار جلسات نهضت مطالعه مفید قرار گیرد.

فرماندار قم گفت: در راستای گسترش کتابخوانی در استان، سریعا کمیته نهضت مطالعه مفید در بخش ها تشکیل شود و اعضای کمیته ها به دبیرخانه معرفی شوند.

وی با اشاره به تنوع مخاطبین در استفاده از منابع اطلاعاتی افزود: با توجه به تنوع منابع اطلاعاتی، مخاطبین و استفاده کنندگان از منابع نیز متفاوت هستند اما بخش عظیم جامعه را باید کتاب را به عنوان ابزار مطالعه در اختیارشان قرار داد.

رییس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قم ادامه داد: از سیاستگذاری برای اقشار خاص نیز نباید غافل شویم و باید در اندازه گیری ها به آنها نیز توجه شود.

در این جلسه مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم به تشریح سند نهضت مطالعه مفید و روند شکل گیری آن پرداخت و افزود: کمیته نهضت مطالعه مفید با هدف ارتقای کتابخوانی و مطالعه با عضویت دستگاه های فرهنگی تشکیل می شود.

وی ادامه داد: سال ۹۱ باید به گونه ای پایه گذاری شود که با کمک سایر دستگاه ها در حوزه کتاب وکتابخوانی تحول و دگرگونی ایجاد شود.

فریدونی اظهار داشت: کمیته نهضت مطالعه مفید، ظرفیتی است تا دستگاه های اجرایی به آن ورود پیدا کرده و فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی مشترک و با هم هماهنگ شوند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.ab0urhba0iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما