چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 9248
منبع : رسا
از سوی رادیو معارف

علامه تیجانی تقدیر شد

قم نيوز : قم نیوز: رادیو معارف از تلاش‌های دکتر سید محمد تیجانی سماوی، نویسنده کتاب مشهور« آنگاه هدایت شدم» در جهت تبیین حقانیت اهل بیت(ع) در جهان تقدیر کرد. ...
علامه تیجانی تقدیر شد

قم نیوز، تقدیر از علامه تیجانی در رادیو معارف خبرگزاری رسا ـ رادیو معارف از تلاش‌های دکتر سید محمد تیجانی سماوی، نویسنده کتاب مشهور« آنگاه هدایت شدم» در جهت تبیین حقانیت اهل بیت(ع) در جهان تقدیر کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، از خدمات دکتر سید محمد تیجانی سماوی که به دعوت گروه اندیشه و حکمت برای ضبط برنامه به این رادیو آمده بود، تقدیر شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم دکتر تیجانی در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبر رادیو معارف با بررسی وضعیت منطقه و جهان اسلام، سوابق و خدمات خود را در تبیین حقانیت اهل بیت(ع) در جهان تشریح کرد.
دکتر سید محمد تیجانی سماوی در شهر قوضه از کشور تونس در سال ۱۳۱۵ ﻫ..ش چشم به جهان گشود.
وی در خانواده‌ای سرشناس و مذهبی رشد کرده به معارف دینی اهتمام ورزید و از آنجایی‌که از ذوق و استعداد سرشاری برخوردار بود سرانجام به رتبۀ مهندسی نایل شد.
وی در سنین جوانی امام جماعت شهرشان بود و در همان سنین جوانی به حجّ خانۀ خدا مشرف شد، به آیین وهّابیّت علاقه‌مند شده و در کلاس درس و بحث خویش از آن تبلیغ کرد.
دکتر سید محمد تیجانی سماوی در مسافرت‌های زیادی که به کشورهای اسلامی داشت، با شخصی به نام منعم که استاد دانشگاه عراقی بود، آشنا شد و این مقدمه‌ای شد تا سرانجام به صراط مستقیم هدایت شود.
وی در طول سفرهای خود به شهرهای کشور عراق و عربستان با مذهب جعفری آشنا شده و از آیین وهّابیّت بیزار شد، ملاقات‌های مؤثر او با مراجع بزرگ شیعه همچون آیت‌الله خویی و سید محمد باقر صدر نقطۀ عطفی در استبصار وی به شمار می‌رود.
دکتر تیجانی سرانجام به کشور خویش بازگشت و با پژوهش، مناظره و تحقیق، به شیعۀ دوازده امامی گرویید و مبلّغ توانایی شد، در این مسیر با مسائل و مشکلات سختی هم رو‌به‌رو شد.
شایان ذکر است، شش کتاب دکتر تیجانی از جمله کتاب« آنگاه هدایت شدم» که در زمینۀ اختلافات دو مذهب سنی و شیعه نوشته شده، بسیار معروف است و موجب شیعه شدن هزاران نفر در جهان شده است.
گفتنی است، وی هم اکنون دارای دکترای فلسفه از دانشگاه سوربن فرانسه و استاد دانشگاه است.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.e8objh8wv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما